Harde buiken, wie nog meer?

Hoi!

dit mag dan wel mijn 3e zijn maar ik vergeet geloof ik best veel hihi.
ik heb regelmatig harde buiken en voel ze dan ook opkomen.
voel het gewoon erg duidelijk samentrekken en na mijn idee had ik dat nog niet zo vroeg bij de andere 2!
wie heeft hier nog meer last van en is dit misschien omdat het een 3e is?
vind het nog niet nodig om de Vk te bellen maar goed dat kan altijd nog even,,

benieuwd naar jullie reacties

Liefs Jenny (27wk, 6 dagen)

hoi Jenny, ben zelf nu ruim 26 weken zwanger maar heb al harde buiken vanaf 20 weken en is mijn 4e dus je zou zeggen dat je het allemaal wel weet maar ben dus ook alles vergeten mijn jongste word ook al bijna 6 , maar weet wel zeker dat ik dit niet zo vroeg had het word wel steeds erger en ook over de hele dag   verdeeld en eerst was dit alleen s'avonds maar zolang je er niet heel veel in het uur hebt valt het volgens mij nog wel mee, als ik heel druk ben heb ik er misschien 1 in het half uur tot uur en als ik een dag rustig aan doe dan misschien om de 2 uur .
nog een paar dagen en dan ga ik lekker op vakantie voor ruim 2 weken en doen we lekker rustig aan.

liefs maggi

Hoi!

Ik heb ook al last van harde buiken. Het is ons tweede kindje. Ik voel ze opkomen en even later weer afzwakken. Af en toe moet ik ze toch even wegzuchten. Ik heb het niet op vaste tijden.

Groetjes,
Nelly.

Hoi Jenny,

Ik heb het ook al soms. Bij mij is het vaak als ik een eindje heb gelopen of nog aan het lopen ben. Ik moet dan echt even zitten om de hard buik weg te laten trekken. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat bij de eerste 2 zwangerschappen nu al zo had. Het is bij mij ook gelukkig niet schrikbarend vaak en niet pijnlijk ofzo, gewoon alleen een gespannen harde buik.
Het lijkt erop dat dat soort dingen toch eerder komen hoe vaker je zwanger bent geweest... als ik zo de reacties lees!

Groetjes, Michele (28+2 van de 3e)

Hier ook iemand met regelmatig harde buiken!
Vooral als ik veel loop, mijn zoontje veel til of als de beeb gewoon heel druk is.
Dan voel ik die buik aanspannen en is het alsof mijn buik een harde bal is.

Gelukkig trekt het redelijk snel weer weg. En ik ken de oorzaak: te druk bezig zijn!
Dus is een mooi seintje van het lichaam om te kennen te geven dat mamsie iets rustiger aan moet doen ;-)

Liefs, Billie

Hey Meiden

bedankt voor de reacties,
ik lees dus van veel dat het normaal is, en na de 6e maand hoort het er ook wel bij las ik op internet.
de meesten krijgen harde buiken als ze iets doen of tillen, maar ik krijg ze ook spontaan als ik stil zit.
maak me dr niet druk om hoor maar was gewoon benieuwd naar reacties.
onze kleine meid is ook zo ontzettend druk aan het draaien en doen dat ik soms echt helemaal rechtop moet gaan zitten om mijn ribben te beschermen! dat word nog wat!!

Liefs Jenny

ja, sinds kort ben ik ook die ervaring weer rijker!!! Als ik druk ben geweest ( voor zwanger maatstaven dan natuurlijk) krijg ik 's-avonds al een harde buik als mn blaas iets te vol zit, of ik op sta om koffie in te schenken. En zodra ik plat op mn rug ga liggen in bed is het ook raak!
Gelukkig blijft het tot nu toe daarbij, want op werk steeds harde buiken zou ik denk toch niet zo prettig vinden.

gr. Peet
(27 + 3 wk )

Terug
Bovenaan