Harde buiken/zuurbranden en andere ongemakken

Hoi meiden,

Eens even benieuwd hoe het met jullie is....
Ik heb deze zwangerschap meer last van harde buiken (soms ook wat pijnlijk bij mijn lies, waarschijnlijk de banden...?), zuurbranden (zelfs als ik gewoon rechtop zit ): ), en vermoeidheid... Word er af en toe helemaal gek van!!

Slaap sinds een weekje weer met het voedingskussen half tussen mijn benen, half onder mijn buik, en vannacht met 2 kussens onder mijn hoofd, en dat scheelt pijn in mijn buik en zuurbrandem 's nachts (gelukkig).

Vanmiddag weer naar het ziekenhuis in Utrecht voor een echo, gesprek met gyneacoloog en neonatoloog en dan maar weer afwachten.
Ben nu 29w1d, kaartjes zijn al besteld (2 versies, omdat we de afloop niet weten) en vervanger op mijn werk is geregeld. Die begint per 5 dec, zodat ik 7 jan met verlof kan.

Nou, een goede week allemaal,

Marit

Hoi Marit,

Ik heb sinds 2 weken voor het eerst "bandenpijn" gevoelt.
Eerste twee zwangerschappen heb ik daar helemaal geen last van gehad.
Ik hoorde altijd iedereen erover klagen, maar wist niet precies wat dat was.
Brandend maagzuur heb ik bij de tweede heel erg gehad. Ik leef dus met je mee!!
Vermoeidheid heb ik helemaal niet, ik ben echt top zwanger op het moment. Zit ook onwijs goed in mijn vel en dat terwijl we nog lang niet toe zijn aan het opknappen van de kinderkamer.
(het levert wel momenten van stress op aangezien in de vorige keer met 31 weken ben bevallen en we nu dus nog 5 weken zouden hebben)
Ik heb mijn man net al naar huis gestuurd om bezig te zijn met de verbouwing van de kamer van de oudste zodat we als die klaar is snel een babykamer in elkaar kunnen knutselen. (gelukkig hebben we eigen zaak en kan ik hem dus naar huis sturen)

Ik kan helaas niet lekker mijn plekje vinden in bed met ook nog een voedingskussen erbij. Zou wel fijn zijn voor mijn buik, maar lukt dus niet echt.

Ik ben wel bezig met een leuk kaartje uit te zoeken, maar ben er nog niet helemaal over uit.
Ik moet zeggen dat ik ze erg duur vindt. Je bent zo 250,- euro kwijt voor de kaartjes.
Vindt ik best veel geld. Vorige 2 zwangerschappen heeft een goede kennis ze gemaakt, maar die is helaas overleden afgelopen jaar.

Jeetje heel verhaal geworden, maar dat vindt je vast niet erg.

Succes met de echo

Liefs,
Bianca

...kan me van de eerste zwangerschap ook niet herinneren dat ik hier allemaal last van had... Komt ws ook vanwege alle stress.

Kaartjes heb ik besteld via babyboefjes, prijs is wel te doen, afhankelijk hoeveel je er nodig hebt :).

Julia heeft al een nieuwe kamer met peuterbed, maar ze slaapt sinds onze vakantie weer in haar ledikantje. Maar ja, dat maakt nu even niet uit, hebben het ledikantje toch waarschijnlijk niet nodig.

Liefs

Is de prognose dan uiteindelijk dat het kindje helemaal niet levensvatbaar is?

Jeetje, je hebt waarschijnlijk gelijk over het feit dat je het bedje misschien niet nodig hebt, maar kan me voorstellen dat dat wel HEEL erg moeilijk voor jullie moet zijn.
Hoe gaat jullie dochtertje hiermee om?

Ik ga ook ff op die site van babyboefjes kijken.

Vandaag grote slag gemaakt met zijn kamer. Hierna moet ik de aanstaande kamer van de baby leegmaken, want daar staan nu de meeste spulletjes is van onze oudste. Die gaan gelukkig snel naar boven als alles klaar is.

Liefs,
Bianca

Ergens onbewust hielden we er al rekening mee, maar je hoopt toch anders... Zeker na een folder die ik mee kreeg van de geneticus, waar 2 kinderen beschreven werden met dezelfde aandoening, die toch nog 3 of 4 maanden zijn geworden. Maar zie mijn antwoord op je andere topic, niet veel hoop meer dus....

Julia weet dat Charlotte in mijn buik zit, maar vervolgens zit Charlotte ook in haar buik, of in papa's buik... Ik vertel ook soms dat Charlotte erg ziek is, maar met 2 jaar en 3 maanden dringt zoiets nog niet echt door, volgens mij....

Met vlagen zijn we er erg verdrietig om, maar staan er gelukkig niet elk moment bij stil, dat zou ook geen leven meer zijn voor onszelf... Maar zeker na zo'n middag ziekenhuis is het weer even erg duidelijk!!

We luisteren veel naar een internet-gospel-zender, en af en toe raken die teksten zo diep, dat de sluizen dan even open staan.... Zeker toen vanmorgen het liedje, dat ik op het "levende" geboortekaartje wil zetten, langs kwam.... Dat ging niet voorbij zonder de nodige tranen.

Maar genoeg over mij.

Nog heel wat te doen bij jullie dus :)! Wel een lekker gevoel er nu mee begonnen te zijn? En 31 weken? Oei, dat is wel snel ;). Is het de verwachting dat dat nog eens zou kunnen gebeuren? Was ik blij dat Julia er met 38w1d was, maar 31w is ietsiepietsie te vroeg....

Liefs

Terug
Bovenaan