Harde buiken

Hallo meiden

Ik ben bijna 36 weken zwanger. 4 weken geleden heb ik te horen gekregen dat mijn baby veel te groot is en met 37/38 weken zal worden ingeleid. Prima. Ik had al 2 keer over een nacht voorween gehad maar werd weer rustig.

Vrijdag kreeg ik ineens harde buiken die steeds langer aanhielden maar geen pijn deden, zaterdag bijna alleen maar een harde buik gehad ook zonder echte pijn ( oncomfortabel was het wel ) maar toen ik zondag een hele hoge bloeddruk kreeg heb ik gebeld met het ziekenhuis en moest ik meteen komen. Uren lange ctg gehad, kindje kwam af en toe in nood en tijdens de ctg begonnen mijn harde buiken pijn te doen en kwamen ze met steeds meer regelmaat, inwendig onderzoek gehad maar alles was nog dicht. Er was een kans dat de bevalling begonnen was dus ik mocht naar huis en moest bellen als ze elke 5 min kwamen. Tot half 4 snachts lopen spoken met pijnlijke buiken en toen stopte alles... gister in de middag begon het weer maar zonder regelmaat en na een aantal uur stopte dit ook weer. Mijn buik blijft continue hard en kan bijna niks ondernemen.

In urine vonden ze niks maar toch voor de zekerheid op kweek gezet. Mrg namiddag heb ik tel consult.

Ik vermoed dus voorweeen.. maar vind ze best heftig zo dagelijks en uren achter elkaar. Kruik, bad ik doe het allemaal. Iemand nog een goede tip of herkenning?

Heb je verhaal gelezen maar even een hele andere vraag. 
Ons kindje is ook vrij groot. VK wilt graag bij de volgende afspraak een groei echo doen. Mag ik vragen in hoeverre joun kindje ' te groot ' is?

Hoi Elena,
ons kindje loopt bijna 4 weken voor op groei, in eerste instantie was dit niet erg maar de omtrek van haar hoofdje groeit mee en dat betekent dat ik bij 40 weken niet meer natuurlijk zou kunnen bevallen. 

Bij ons wordt de groei extra in de gaten gehouden. Krijg meerdere groeiecho's. Bij mij vorige bevalling kwamen ze achter dat ze aan de grote kant was. Hoofdje was wel altijd mooi gemiddeld, maar armen en benen waren al twee weken verder. Met het gevolg dat ze tijdens de geboorte bij de schouders vast zat. Dit willen ze voorkomen en aan het begin van mijn huidige zwangerschap is met het ziekenhuis overlegt dat als het weer een grote is ik niet meer natuurlijk mag bevallen, maar een keizersnee krijg. Ik ben benieuwd, ze was met 20 weken al ongeveer net zo groot als haar zus.

Dat risico van vast zitten is 1 vd redenen ook hier dat ze willen inleiden. Bij de 20 weken echo zeiden ze al wel dat ze wat groter was maar verder nooit bij stil gestaan. Toen ze vorige week zeiden dat ze inmiddels op p99 zat schrok ik wel. Weet niet zo goed wat ik kan verwachten. 

Terug
Bovenaan