Harde buiken

<p>Hallo, </p><p> </p><p>Ik had een vraag. Ik heb non stop harde buiken. Ik heb eerder af en toe een uurtje geen harde buik, dan dat ik af een toe een uurtje een harde buik heb. </p><p>Zelfs van liggen word het niet echt minder. Lange afstanden zit in in een rolstoel en thuis doe ik eigenlijk nog erg weinig. </p><p>Alleen op een zo min mogelijk belastende manier voor mijn zoontje van 2 zorgen. </p><p>Nu twijfel ik wat ik moet doen. Meer rust kan ik niet nemen. Moet ik de gynaecoloog bellen? Zou ik al bijna gaan bevallen? Heb wel al geregeld voorweeën...</p><p>Ben nu 34.3 weken zwanger. Jullie mening is welkom. </p>

Hi, 
Bel lekker naar je gynacoloog. Je kan beter een keer te vaak gaan dan te weinig. 
Je doet alles al wat je kan doen en een keer te vaak laten checken is toch fijn en rustgevend voor jou. 
Succes.

Alsof ik mijn verhaal lees! Ik ben nu 32 weken en zit al tijden thuis te ‘wachten’ en niks te doen. Ik word helemaal gek en inderdaad; een uurtje geen harde buiken is uitzondering. Ik geef het bij elke controle weer duidelijk aan, maar de gynaecoloog zeggen allemaal dat ze er niets aan kunnen doen. Zolang het geen echte weeen zijn, is het gewoon uitzitten en blijven wachten. Maar als ik twijfel of het nog harde buiken zijn of beginnende weeen, dan moet ik bellen! Ze gaan dan kijken of het idd weeen zijn en of ze die dan kunnen remmen. Dus als ik jou was zou ik bellen als je je twijfels hebt. 

zolang er geen bepaald patroon in zit, om de zoveel minuten een harde buik die iedere x even lang duurt, zijn het geen echte weeen is mij door de vk verteld..

Vervelend! Ik zou gewoon even bellen, beter te vaak dan te weinig. Maar ik snap dat je niet staat te springen om te bellen, in ben zelf ook wat terughoudend daarin.
Ze zeggen wel: harde buiken doen geen zeer.. Maar ze zijn wel knap irritant! Ik heb er ook behoorlijk "last" van, grootste belemmering vind ik nog dat ik de baby zo slecht kan voelen door die harde buiken. En nachten wakker doordat ik mij met dat blok beton amper kan omdraaien ?Ik had het vannacht dus ook weer, nu hele buik overstuur en straks weer aan de ctg. Die controle is wel fijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar vandaag was mijn enige rustdag deze week. 
Ach ja, we zijn maar 1 keer zwanger (van deze baby) dus moeten we het maar goed doen ook. 
Jij succes en hopelijk snel weer een rustigere buik 

Terug
Bovenaan