Harde buiken

<p>Hoi allemaal,  Ik ben nu 28 weken zwanger en heb sinds enkele dagen last van een harde buik. Het voelt niet gespannen of pijnlijk en als ik lig lijkt het over te zijn maar als ik ga staan/lopen en weer ga liggen is het net of er een voetbal in mijn buik zit.  Kan dit kwaad? In bad gaan etc lijkt niet veel te helpen. Vind het ook zo wat om de spoedlijn van de vk te moeten bellen..  Groetjes</p>

Hoi,Ik had ook al heel vroeg harde buiken. Heb me dr eigenlijk nooit zo druk om gemaakt, nam gewoon optijd rust. Maar heb soms ook harde buiken door het enorme getrappel in mijn buik. Zolang je rust neemt, en hij gaat weer weg, is er volgens mij niks aan te hand!

Wanneer ze niet regelmatig komen en weg gaan bij rust / ontspanning kan het geen kwaad en moet je ‘gewoon’ wat meer rusten/ rustig aandoen.

Ik ben 26,5 week zwanger en heb hier ook al last van af en toe als ik druk geweest ben. Volgens mijn verloskundige is dat heel normaal  mits ze geen pijn doen en weer wegtrekken. Het kan een teken zijn dat je wat rustiger aan moet doen. 

Herkenbaar, vooral na zitten, als ik opsta wordt me buik echt hard..Ook als ik omrol in bed van zij naar rug is me buik een harde bal. Ook niet pijnlijk.Zolang het niet regelmatig komt of pijn doet kan het geen kwaad

Ik heb ook veel harde buiken maakte me eerst ook zorgen hier over maar heb nu voor mijn eigen de regel als ze niet pijn doen en als ze weg trekken als ik rust pak zal t wel goed zijn.....Andes kun je echt bijna niets meer...... 

Ik ben nu 19 weken zwanger en heb ze al een aantal weken. Ook niet pijnlijk, maar mijn buik staat dan strak en het lijkt inderdaad of er een voetbal in zit. Ik heb ze vooral aan het einde van de middag na een werkdag of als ik moe ben.Mijn vorige zwangerschap nooit last van gehad, maar heb er nu nog een van 1 1/2 jaar rondlopen.Heb het er met de verloskundige over gehad en zij gaf aan het rustiger aan te doen.

Inderdaad zolang je ze niet om het kwartier hebt niet te druk maken.. ik had ze al met 20 weken zoveel op een dag dat ik minder moest gaan werken... en neem je rust als je kan..  met minder werk en rust houden heb ik ze veel minder op een dag dan eerst...  goed naar je lichaam luisteren en anders van de week je verloskundige bellen als je vind dat je te veel harde buiken hebt...

Terug
Bovenaan