Harde buiken?

<p>Ik ben nu 38 weken 3 dagen zwanger. Tot nu toe een hele goede zwangerschap met weinig kwaaltjes en nog geen harde buiken gehad. Nu heb ik vanaf een uur of 11 al wat last van me buik. Geen krampen en ook niet erg of zo gewoon een beetje zeurderig. Rond half 1 voelde ik aan mijn buik en merkte ik dat die meer gespannen is dan normaal. Het doet niet echt pijn maar slapen kan ik ook niet , niks ligt lekker dus nu zit ik op de bank. Het gevoel is nog steeds niet weg dus nu ben ik wel benieuwd of het harde buiken zijn of het begin van de bevalling. Timen heb ik geprobeerd maar ik twijfel steeds wanneer ik nu moet timen omdat het niet echt pijn doet ofzo het lijkt een soort constant ongemakkelijk gevoel wat wel een beetje wisseld maar lekker vaag is. Me darmen borrelen trouwens ook en de kleine voel ik ook nog bewegen. Iemand die dit herkent?</p>
 
Ik denk dat het gewoon harde buiken zijn. Bij mij doen die ook geen zeer alleen een soort gespannen gevoel. 
Mijn verloskundige zei zodra het weeën zijn twijffel je niet meer want dat verschil voel je echt wel omdat die echt pijn doen! 
 
Ik denk dat het gewoon harde buiken zijn. Bij mij doen die ook geen zeer alleen een soort gespannen gevoel. 
Mijn verloskundige zei zodra het weeën zijn twijffel je niet meer want dat verschil voel je echt wel omdat die echt pijn doen! 
 
Ik denk dat 't idd harde buiken zijn of voorweeën. De harde buiken voelden bij mij alsof m'n buik opeens heel strak stond en dan na een halve/hele minuut trok 't weer weg. 't voelde niet prettig, maar deed ook geen zeer. 
De voorweeën begonnen als een zeurderig gevoel dat kwam en ging. Soms zo heftig dat ik dacht dat de bevalling begonnen was. Wat hij werkte, was onder de douche gaan staan. Door de warmte hield het op. 
Dat praatje over als het echt begonnen is, weet je 't wel, geloof ik niet zo meer. Doordat ik al 4 weken voorweeën had (en die steeds heftiger werden), had ik niet door dat m'n bevalling begonnen was. Dat wist ik pas toen ik bij de verloskundige was om te strippen en ik al 5 cm ontsluiting had. Ik voelde me inderdaad al niet top die dag, haha.
 
Bedankt voor de reacties! Het is allemaal zo spannend! De harde buiken zijn uiteindelijk overgegaan in krampen ongeveer om de 10 min maar in de middag is het weer afgezakt. Nog even een uurtje kunnen slapen en daarna weer wakker met een rommelende buik af en toe wat menstruatie achtige krampen maar niet met regelmaat. Ook al 3x moeten poepen terwijl ik dat normaal om de 1 a 2 dagen heb. Hoop dat de kleine niet te lang op zich laat wachten!
 
Terug
Bovenaan