Harde buiken

Hey Dames,<br />Bij elke harde buik de afgelopen weken krijg ik last van hartkloppingen en een drukkend benauwd gevoel. Is dit herkenbaar voor iemand? In het ziekenhuis kunnen ze niks vinden en koppelen ze het aan vermoeidheid.<br />
 
Wat vervelend. Heb je ook wel eens een vol gevoel en maagzuur? Ik ben nu 8 maanden zwanger. 6 maanden lang snel buiten adem geweest, hartkloppingen en benauwd. Dit bleek toch echt door maagzuur te komen. Omdat dit terugloopt in de slokdarm zorgt het voor samentrekken en benauwdheid. Met harde buiken komt er wellicht nog meer druk op de maag te staan. Na een aantal maagtabletten geprobeerd te hebben heb ik nu veel baat bij pantoprazol (op doktersrecept). Ik kreeg er ook meer energie van omdat de dagelijkse dingen minder inspanning kosten.
 
Ik kreeg voornamelijk een harde buik bij veel inspanning, mijn verloskundige heeft mij echt geadviseerd om rustiger aan te doen. Een andere uitkomst voor mij was een kruik, die deed ik lekker 's avonds tegen me buik leggen als ik op de bank lag en daar werd het ook een stuk minder door! 
Ik heb de tip van deze website gevonden en dat was voor mij echt een redder in nood! 
https://mybabywatcher.com/harde-buiken-zwangerschap/ 
 
Zeker herkenbaar. Had ik ook bij de tweede zwangerschap! Vooral 's avonds en in bed veel last van, ook gepaard met benauwd, alsof je buik dan ineens tegen je longen uitzet. Heel vervelend, mijn vk zei dat dat kan bij harde buiken helaas. 
 
Terug
Bovenaan