harde buiken

Ik ben nu 26 weken zwanger en heb veel last van harde buiken. Tenminste ik denk dat het harde buiken zijn, want de onderkant van m'n buik wordt dan hard en voelt gespannen aan. Het is niet pijnlijk maar toch maak ik me een beetje ongerust. Heeft hier misschien iemand ervaring mee??
 
Hallo,

Volstrekt normaal die harde buiken nu!!! Dus geen zorgen maken. Pas als ze meerdere keren per uur komen en ook echt pijnlijk zijn dan zou ik eens de verloskundige bellen maar als het gewoon een paar keer per dag is, geen zorgen maken.
Ik ben nu 24, 5 week en ik heb het al een hele tijd. Ik heb er ook met de gyn over gehad maar bij mij heeft het ook te maken door de baby, dit omdat mijn kleine zeeeeeeer aktief is en dat zorgt dan ook voor hardere buiken.
Gewoon rustig ademen en op een comfortabele manier even gaan zitten/liggen.
Het kan ook gewoon een teken zijn dat je het rustig aan moet doen.
Ik heb het zelfs als ik een volle blaas heb haha....

Ik hoop dat je hiermee wat gerustgesteld ben?

Liefs F.
 
Hoi mamafenna,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het inderdaad ook met een volle blaas en vaak ook meteen na het plassen. Maar omdat het mijn eerste zwangerschap is weet ik niet wat normaal is. Ook ons kleintje is  behoorlijk druk, echt een geweldig gevoel om die schopjes te voelen!
Ik ben in inder geval wat gerustgesteld.

Hoe slaap jij trouwens? Ik heb gelezen dat op je linkerzij slapen beter is maar betekent dat dat het beter is om  niet op je rug te slapen?

Groetjes  Yolanda  
 
Hoi,
ook ik heb regelmatig last van harde buiken, desondanks dat ik niet te veel doe en de kleine zich rustig houd. Het is mijn tweede zwangerschap, en ik heb er 1 keer de vk er voor gebeld. De hele dag al harde buiken, en op een gegeven moment om de 5 minuten. Nu voelde die harde buiken niet echt aan als weeen, maar het leek door de regelmaat dat de bevalling ( toen 30 weken) al was begonnen. De vk is even wezen kijken, maar niets wees erop dat de bevalling was begonnen, ze zei dat eventueel een blaasontsteking ook voor harde buiken kon zorgen. Van een blaasontsteking blijk je tijdens je zwangerschap niet zo heel erg veel te merken.
Gr Es
 
Hoi yolanda,

Nou ik lig zelf ook heel veel op mijn linkerzij, maar niet omdat het niet zou mogen om op de rug te liggen. HEt is gewoon mijn favo houding. Ik heb ook een heel klein kussentje wat ik tegen de buik aan leg tijdens het slapen. ZO heb ik wat meer steun en lig ik wat prettiger. Omdat de banden niet zo veel druk krijgen namelijk. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Een blaasontsteking voel je ook wel tijdens je zwangerschap. Bij een goede blaasontsteking heb je echt wel pijn bij het plassen en dat maakt geen verschil bij wel of geen zwangerschap.
Wat ik zelf doe ik zowieso een hoge dosis vit c slikken dagelijks, dat houdt de blaas zuur en daar houden de bacterien niet van. Het voorkomt niet altijd maar de kans dat je het krijgt word hierdoor wel minder.

Groetjes, Fenna
 
Hoi es en fenna,

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ben vandaag op advies van de vk inderdaad even langs de huisarts geweest voor een testje voor blaasontsteking. Dit had ik gelukkig niet. Het is niet zo erg als  bij jou Es,  gelukkig dat het niet bij je heeft doorgezet. Heb je dit lang gehad om de 5 min of ging het vanzelf na een poosje over?  

En fenna ik zal inderdaad eens proberen te slapen met kussentje. Wat ik wel eens heb is dat als ik op mijn linkerzij ga slapen  de baby heel erg beweegt, terwijl als ik dan rechts ga liggen hij rustig is. Zou dit betekenen dat hij het juist niet zo naar zijn zin heeft als ie zo druk is of juist wel??

Groetjes Yolanda
 
Hoi Yolanda,

Ik heb dat ook dat de kleine dan vaak gaat bewegen. Maar de kleine beweegt mestal als jij dan lekker rustig wilt gaan slapen. Maar wat ik bij mezelf merk is gewoon dat de kleine dan gewoon lekker in een houding gaat liggen waar het dan lekker ligt terwijl ik op de zij lig. Het kan best zijn dat de linkerkant de favo houding is van jouw baby en rechts niet.
Het heeft dus niks te maken dat hij/zij het niet naar de zin heeft. Laat die gedachte maar lekker los. Maar ik snap je gevoel wel. Het is je eerste zwangerschap je weet neit wat je voelen moet en of het o.k is wat je voelt.


Liefs Fen.
 
Terug
Bovenaan