harde buiken

Hoi,

ik ben nu bijna 33 weken zwanger en heb ontzettend veel last van harde buiken. De dokter is zelfs hier nog geweest donderdagmorgen om me te onderzoeken, maar stuurde me voor alle zekerheid door naar de gynaecoloog. Ze heeft me onderzocht en stuurde me weer naar huis met de mededeling dat alles echt goed is en lekker moet gaan genieten van de laatste weken.
Alleen heb ik het soms zo erg dat ik gewoon echt niks kan, hoe kan ik dan genieten??
Heeft iemand tips om de harde buiken een beetje dragelijk te maken.
heb nl zelf al geprobeerd om wat heen en weer te lopenof juist lekker te douchen, maar dat helpt nog niet echt.
bedankt..

leifs ctje
 
ik heb een hele erge stressperiode gehad in deze zwangerschap en had daardoor ook heel veel pijnlijke harde buiken. de vk zei tegen mij dat ik zoveel mogelijk stress moest vermijden ( dat ging niet door de omstandigheden waar ik inzat ) en dat er verder niks aan te doen is. je kan alleen maar zo rustig mogelijk aan doen en heel heel veel ontspannen en extra tijd voor jezelf nemen. als het bij jou de stress niet is en je dat heel zeker weet en als je ook bent nagegaan of het ook geen onbewuste stress is dan valt er niks aan te doen. harde buiken kunnen geen kwaad zei de vk tegen mij  behalve als het echt te vaak pijnlijke harde buiken zijn. als jij het gevoel hebt dat het niet goed zit moet je er achteraan gaan dat de vk of huisarts het toch nog extra onderzoekt want je lichaam wil er iets mee vertellen. dat is het enige wat je eraan kunt doen. en misschien heb jij toevallig gewoon een gevoelige buik. sterkte ermee want ik weet hoe het voelt.
groetjes!
 
Hoi,

Wat bij mij helpt als ik harde buiken heb (heb ze niet heel vaak) is lekker, zo ontspannen mogelijk, op de bank te liggen en heel bewust een diepe buikademhaling toe te passen. Dit heb ik geleerd op zwangerschapsgym en het werkt echt. Je kunt deze ademhaling ook gebruiken als je met je kindje wil spelen, want ze reageren er echt op.

SUcces ermee

Christa
 
Terug
Bovenaan