Harde buiken

Hallo medezwangeren.

IK heb een vraagje weet niet of ik de verloskundige hiervoor moet bellen.Maar heb al vanaf vanmorgen harde buiken en gezeur in me buik. IK weet niet of normaal is dat zo lang aanhoudt. HEt is mijn 2 kindje en ik ben 23 wk en 2 dagen zwanger. Ik lig al hele dag op me bed omdat ik me zo ellendig voel en niks kan (ook rugpijn erbij). Nu ffe opgestaan want word van dit liggen ook niet goed, dus zoek nu ffe afleiding. IK hoop dat iemand wat tips heeft.

Groetjes Nancy
 
Hai Nancy,

Ik herken dit helemaal. Ik heb eigenlijk altijd al veel last van harde buiken, maar de vk zegt zolang ze geen pijn doen is het niet erg.
Maar sinds gister voelt mn buik gewoon niet lekker aan. Ik kan het niet helemaal uitleggen, voelt erg gespannen aan.
Ook slapen is momenteel een ramp, Ik kan mn houding niet meer vinden. Werd er zelfs al een beetje depri van. Maar mijn dochter van 4,5 heeft me weer opgefleurt.
Gek, dat jij dit ook hebt,ik zag zal jij ook op 4 januari uitgerekend ben.
Als je meer weet, laat het dan maar even weten.

Sterkte, Ris
 

Hay,

zolang ze geen pijn doen is het inderdaad niet erg. Ikzelf heb al vanaf week 15 zeer veel last van harde buiken. En nu nog steeds.
Maarja, als je je er toch niet lekker over voelt, altijd de vk bellen, zijn ze immers voor.

Succes

Cody 37w3d
 
Kan ook komen door blaasontsteking... vaak geen pijn bij plassen (in zwangerschap) maar wel reactie harde buiken/rug.... Toch even bellen lijkt mij het verstandigste!

Sterkte!
 
Ik kreeg rond de 28 weken ineens heel veel last van harde buiken. Op aanraden van de verloskundige heb ik urine laten testen en ik bleek een blaasontsteking te hebben. De harde buiken waren mijn enige klacht. Gelukkig kon ik antibioticum slikken waarna het weer over was. Ga ff langs de verloskundige of huisarts om je (ochtend)urine te laten testen (kunnen ze ter plekke doen). Mocht het een blaasontsteking zijn en je doet er niks aan, dan kan het een nierbekkenonsteking worden en dat wil je echt niet.

succes!!
 
Hoi allemaal

Bedankt voor de reacties. Ik kijk het nu even aan is niet zo erg meer als gisteren maar wel gezeur. Ris ik snap wat je bedoelt je kan het niet precies uitleggen gewoon gezeur in me buik, gespannen e.d.! Als ik maandag nog last heb ga ik zeker me urine weer laten testen.

Groetjes Nancy
 
Ik denk dat ik ook maar eens mn urine laat controleren. Ik heb namelijk een nier-blaas afwijking waardoor ik in principe altijd een blaasontsteking heb. Maar ik voel dit niet meer, heb het mn hele leven al. Alleen als ik een nierbekontsteking heb voel ik het wel. Tegen Furabid kan ik niet, dat is eigenlijk het geneesmiddel tegen blaasontstekingen. Misschien is er ook iets anders te krijgen.
Eigenlijk wel heel gek dat je door een blaasontsteking harde buiken kunt krijgen...
Die logica had ik niet gemaakt. Wel is mijn kindje ook erg druk, waardoor ik veel harde buiken krijg maar ik krijg ze ook als ik gewoon rustig op de bank zit en er niks aan de hand is. Soms wel eng want mijn vorige bevalling is begonnen met harde buiken.

Groetjes, Ris
Ps Nancy dat rare zeurige gevoel in mijn buik is inmiddels een stuk minder geworden.
 
Terug
Bovenaan