Harde buiken...

Ik ben nu 21 weken zwanger en heb vaak last van harde buiken, alsof het naar binnen word gezogen. Soms heb ik er wel een paar in een half uur tijd en soms weer een tijdje niet. Wie komt dit bekend voor?

Groetjes,
Nephele
 
Hoi!

Jaja, herkenning! Ik ben door die harde buiken  al heel vroeg teruggefloten door de verloskundige en ik heb maandenlang 50% gewerkt om verder goed te kunnen  rusten. Bij mij waren ze erg voorzichtig door een eerdere vroeggeboorte (ruim 10 weken te vroeg). Dit keer ben ik met 39+1 bevallen (morgen is ze  4 weekjes oud). Ik zou het dus wel even overleggen met je vk. Je moet nog een poosje, en die harde buiken zijn geen pretje. Daarbij hoor je ze volgens mij pas te hebben vanaf ongeveer 34-36 weken.

Sterkte en succes!

Groet,

Anouk
 
Hoi Nephele,

Ik heb mn hele zwangerschap al last van harde buiken. Eerst waren ze niet zo irritant, omdat de baarmoeder nog niet zo groot was. Maar nu doen ze echt pijn en zijn erg vervelend, gister had ze nog om de 5 minuten!! Wat een ramp als je dan in de auto zit.
Ik ben een paar keer getest op blaasontstekingen, 2 of 3 keer was dit dus ook het geval. Dat is behandeld, maar de harde buiken gingen niet weg. Toen moest ik het rustiger aan doen, maar dat deed ik al vanwege bekkeninstabiliteit. Dat is gelukkig door de rust en therapie weer weg, maar de harde buiken blijven ondanks ik echt niks meer doe. Ik heb ze ongeveer 5 x in het uur.
De verloskundige zegt telkens er niks aan te kunnen doen. Flink balen want ik heb het idee dat ik al weken met een bevalling bezig ben die niet doorzet.
Na ja, nog even doorbijten.
Misschien heb je een blaasontsteking??
Trouwens je kunt proberen rustiger aan te doen, bij mijn help dat echter niet, als ik op bed lig krijg ik ze nog net zo.

Veel sterkte, want is niet fijn

Groetjes, Ris (32 weken)
 
Thnx meiden voor jullie reacties :)

Ik mag nu best harde buiken hebben volgens de VK, maar moet wel wat rustiger aan doen. Maar ik krijg ze ook gewoon als ik op de bank lig of in mijn bed.

Als je blaasontsteking hebt, heb je dan alleen die harde buiken of heb je dan ook nog andere klachten?

Knuffels
 
Terug
Bovenaan