Harde buiken??

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden,

Ik ben Ukkie, zwanger van mijn eerste Ukkie die in februari 2006 wordt verwacht........
Ik ben nu 29 weken zwanger.......en helaas moet ik al eerder stoppen met werken dan gepland. Eigenlijk zou ik 2 januari stoppen, maar nu moet ik al 7 weken daarvoor stoppen, omdat ik onwijs harde buiken heb. De gynacoloog vindt het niet verstandig om nog door te werken en ook in huis mag ik bijna niets meer doen.
Zijn er meiden die dit ook hebben???

Liefs Ukkie

Hoi Ukkie,

Ik ben zelf 28 en uitgerekend voor 8 februari 2006. Ook ik kan helaas niet full-time blijven werken tot aan de kerst zoals de bedoeling was. Nu werk ik vanaf deze week dus 3 dagen in de week i.p.v. 5 en hoop ik dat het dan beter gaat.

Ook ik heb enorm veel harde buiken en bovendien bekkenklachten die steeds erger worden. Ik heb deze week nog maar 1 dag gewerkt en ik merk nu al het verschil. De klachten worden gewoon echt minder. Goede keus dus, denk ik.

Bovendien had de verloskundige zo haar twijfels over de groei van die kleine en dat deed bij mij toch wel wat alarmbellen rinkelen. De gezondheid van dat ukkie gaat natuurlijk toch voor.

Ik hoop dat je klachten minder worden als je minder of helemaal niet werkt. Wanneer ben jij uitgerekend?

groetjes Leine

Hoi Leine,

Leuk dat je reageert. Ik ben uitgeteld voor 13 februari.
Ik zit nu al 2 weken thuis. Het kost me veel moeite om niets te doen in huis, ben altijd een bezig bijtje, maar ik merk duidelijk verschil.
Als ik bijv. de was even opvouw (al is het maar 1 machine) dan kan ik daarna al weer gaan liggen met harde buiken.
2 weken terug dachten ze dat ik al was begonnen met bevallen, omdat ik harde buiken met krampen had......gelukkig na ene nachtje observatie in het ziekenhuis was dit niet het geval.
Tis net wat je zegt: de kleine gaat voor alles. Maar ik voel me nog al snel schuldig.

groetjes Ukkie

Hoi Ukkie,

Ook ik heb met die lastige harde buiken te maken.
Ik heb ze mn hele zwangerschap al. Maar had er eerst geen last van omdat de baarmoeder nog kein was.
Ik denk vanaf een week of 25 dat ik er echt last van kreeg. Ik een keer een lijstje bijgehouden, waaruit gebleken is dat ik ze ongeveer 5 x in het uur heb (de hele dag door) soms minder soms ook meer. Ik heb een paar keer een blaasontdsteking gehad, daar ben ik voor behandeld maar de harde buiken trokken niet weg. Toen moest het met rust over gaan. Maar ik liep al met bekkenklachten, dus deed het al rustig. Ook toen verdwenen ze niet.
Ik ben niet gestopt met werken, ik werk maar 2 dagen in de week en vond het juist ontspannend om te werken (heb nog een dochtertje in huis rond lopen).
De laatste weken doen ze me echt pijn en lijken het wel beginnende weeen. Dan trekt het in mn rug en onder in mn buik tijdens een harde buik. Toen heeft de vk een inwendig onderzoekje gedaan, maar alles zat gelukkig nog dicht. Rust, rust, rust. Maar ja, als of ik dat niet doe, en ik moet toch 4 x per dag mn dochter van school af halen en brengen. Maarf ik weet dat het niet helpt als ik het rustiger aan doe. Ik ben nu steeds een paar keer in het uur een harde buik aan het weg puffen. Ik kan je vertellen dat ik dat nu echt zat ben. Ik kan zo niet uitrusten voor het echte werk. De vk gaf als tip om dan een bad te nemen, maar ik kan moeilijk de hele dag in bad gaan liggen. Ik ga zoiezo ieder avond in bad. Dan heb ik nog steeds harde buiken maar dan doen ze tenminste geen pijn.
Misschien komt het wel doordat mijn kindje heel erg actief is, dat heb ik ook wel eens gelezen. Dat als het kindje veel schopt en beweegt dat de baarmoeder dan een beetje overbelast raakt, en dat geeft dan harde buiken.
Nog 2 weken en dan mag die kleine wel komen. Mn zwangersdchap verloopt erg goed, maar hierdoor ben ik het nu goed zat. Jammer, want ik kan niet van mn zwangerschap genieten, daar baal ik wel van.
Na, ja nog even doorbijten.......
Nog veel sterkte, ik hoop dat ze bij jou wat gaan afnemen.

Groetjes, Ris 35 weken

Ja, zo'n warm bad helpt bij mij ook echt tegen de pijn. Ook ebben de harde buiken eerder weg. Ons kindje is ook erg actief en de harde buiken zijn daar inderdaad misschien een gevolg van. Ik zie het maar als een positief iets; ik knuffel mijn baby gewoon nu al de hele dag door! ;-)

MIjn vriend vind het altijd een beetje griezelig die harde buiken. Het lijkt bij mij dan ook net een episode uit ET of Alien. Z'n hoofdje en billen 'steken' dan echt helemaal door mijn buik heen! De eerste keer wist ik niet wat ik zag, echt bizar hoor!

Groetjes Leine

Hoi Ukkie,

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje heb ik precies hetzelfde als jou gehad. Ik mocht ook niets meer doen en heb in totaal 7 weken plat gelegen. Harde buiken waren de oorzaak. Die kwamen bij mij steeds sneller, op het laatste moment zelfs om de 7 minuten. Achteraf bleken dat beginnende weeen te zijn en had ik al ontsluiting. Na bijna twee weken ziekenhuisopname mocht ik naar huis met de boodschap: rust. En als ik dan toch in plaats van twee keer, een dag drie keer thee ging halen, had ik meteen weer last van harde buiken. Aan die totale rust  heb ik me  dan ook maar gehouden: lekker in een bed in de huiskamer.  Totdat ik 37 weken zwanger was. Ik was het zo spuugzat dat nietsdoen en liggen... En die avond is bij mij de bevalling begonnen. Gelukkig had ik toen nog geen kleintje rondlopen. Dan lukt het niet zo goed met rust houden.

Maar goed: elke zwangerschap is anders, dus ga je niet direct zorgen maken hoor! Ik weet inmiddels wel dat je echt naar je lichaam moet luisteren. Dat ga ik nu tenminste zeker wel doen (ben nu 8 weken zwanger van de 2e).

Heel veel succes en zet hem op! Het is lekker cliche, maar je weet waar je het voor doet. Dat is een lekkere dooddoener, maar bij mij werkte die wel...

Liefs,
Joline

hoi hoi. ook ik ben in feb 2006 uitgerekent. de 10e.
ik heb gelukkig niet last van al die harde buiken, maar werk ook al minder. nog wel 5 dagen, maar dan   van 9:30 tot 14:30.
had last van slecht slapen. gaat gelukkig wel iets beter nu.
vervelend voor jullie dat jullie daar zo last van hebben. ik hoop dat t allemaal wat gaat en vergeet niet rust rust rust ookal ben je zelf een niet rustig type (kan erover meepraten)
enne die alien effecten hihi ja gek he. zie je ineens iets uit je buik komen zetten. moet   dr ook wel een beetje aan wennen hoor.

Hoi hoi

Ik heb ook al vanaf week 26 last van harde buiken, en lichte weeen. Zowel buik als rug.
Ik ben nu 34,5 week   en heb al anderhalve week achter elkaar lichte weeen.
Gisteren bij de verloskundige geweest. Zij raakte mijn buik aan en meteen spande die aan. Ze zei dat ik een erg gevoelige baarmoeder heb. Dat kan goed komen omdat ik zwanger ben van de tweede.
Rusten is goed, maar helpt niet altijd. Want als de kleine druk is (wat vaak zo is als ik rust) dan krijg ik daar ook harde buiken van. Dus tja dat schiet niet op.
Het hoort erbij en zolang ik ze niet om de 10 minuten heb, dan hoef ik me geen zorgen te maken.
De kleine is nu ook al ingedaald, dat veroorzaakt bij mij ook rugweeen en zenuwpijn.
Nog een paar weken en dan mag de kleine wel komen van mij.

Groetjes Ria

Terug
Bovenaan