harde buiken?

A

Anoniem

Guest
ik hoor steeds dat je harde buiken krijgt namate je verder zwanger bent. een soort oefen weeen. nou ik ben nu dus 33 weken en heb echt nog nooit (misschien een paar keer) in de hele zwangrschap een harde buik gehad. ik zou eigenlijk niet eens weten of dat wel een harde buik was. hij was wel hard, maar deed niet pijn ofzo. ik moet toch ook die oefen weeen hebben, anders heb ik straks de generale repetitie overgeslagen. wie herkent dit?

Hi Jarnos,

Maak je je geen zorgen. Waarschijnlijk is dit je eerste kindje? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook bijna helemaal geen harde buiken gehad.
En nu tijdens deze zwangerschap werd ik er niet goed van, eerste deden ze helemaal geen pijn, je voelt dan gewoon je buik aanspannen en dan wordt ie helemaal hard, dat trekt vrij snel weer weg. Nu doen ze me wel pijn en en schijnen het oevenweeen te zijn. Is helemaal geen pretje,maar ja je doet er weinig aan. Mijn vk vertelde dat je bij een 2de zwangerschap veel meer last hebt van dit soort dingen.
Ik ben de vorige keer dan ook normaal bevallen, het duurde alleen wat lang met 17 uur. Maar waarwschijnlijk kwam dat omdat ik 3 weken te vroeg was en dat daarom de baarmoedermond nog niet helemaal verweken was.

Succes, Ris 38w1d

het is idd mn eerste kindje. ben ook zo lekker onzeker nog hihi.
ik zal het wel voelen denk ik als ik 1 heb en tot die tijd geniet ik maar van het niet pijn hebben.
bedankt.

Hoi,
Inderdaad. Bij mijn eerste zwangerschap geen harde buiken en de bevalling duurde maar 6 uur, dus het aantal harde buiken zegt niks. Bij de tweede begonnen de harde buiken rond de 27 weken, deze waren niet pijnlijk. En nu, bij de derde heb ik al harde buiken en oefenweeen (die wel zeer doen) vanaf week 21. Op het ziekenhuis doen ze er niet moeilijk over. Ze hebben alleen even gecheckt of het allemaal nog dicht zat daaronder.
In ieder geval, ik zou me geen zorgen maken. Zo en zo, elke zwangerschap is anders!
Groetjes Ivy

hoi!!
Ik ben 28 weken zwanger van mijn eerste kindje. Tot nu toe had ik eigenlijk nergens last van, wat wel fijn is, want ik ben ook erg onzeker in alles.
Ik werk in de zorg en heb de laatste weken al wel wat harde buiken gehad, maar die gingen ook snel weer over.
Nu heb ik alleen een zeurend gevoel onderin mijn buik, het lijken wel menstruatiekrampen. Hoort dit er ook bij?

Fijne feestdagen allemaal!!!

Terug
Bovenaan