Harde buiken?

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal,

Even een vraagje:
Ik ben morgen 28 weken zwanger en heb de laatste tijd veel last van mijn buik op bepaalde momenten. Ik heb vandaag heel de dag een hele ontspannende buik gehad, maar nadat mijn man en ik  hadden gevreeen kreeg ik weer een hele gespannen buik. Ik heb dit gevoel van de week ook meerdere keren gehad aan het einde van mijn werkdag. Mijn buik voelt dan aan als een hele dikke bal, alsof ik veel te veel gegeten heb en mijn buik op knappen staat. Het duurt een hele tijd en nu na 3 uur voelt mijn buik nogsteeds niet ontspannen. Zou dit een harde buik zijn, maar die duren toch altijd maar een paar minuten?

Bedankt voor jullie reactie.
groetjes Charlotte

Ik heb hetzelfde ben nu 27 weken zwanger van de tweede. Bij mij komt het door een blaas ontsteking maar dat hoeft natuurlijk niet hetzelfde bij jou te zijn. Ga voor jezelf eens na wat je op een dag allemaal doet misschien heb je nu wat meer rust nodig dan dat je gewend bent.

mijn gyneacoloog zei dat ze harde buiken in dit stadium van de zwangerschap zeer serieus nemen omdat het toch voorweeen kunnen zijn en vanaf 27 weken te registreren zijn op de monitor ook al zit er veel tijdverschil tussen of op een bepaald moment van de dag.

Ik zou er niet te lang mee blijven lopen en gewoon je vk of gyn. bellen want met 28wkn heeft je kindje al wel meer dan 65% overlevingskans maar het is nog wel errug vroeg.

Veel succes!! groetjes Monique

Terug
Bovenaan