Harde buiken

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik had even een vraagje; heb constant last van harde buiken. Aantal keren op een dag. Moet ik de vk bellen? Of wat kan ik anders doen? Zijn de harde buiken erg voor de baby? En kan ik gewoon door werken of moet ik rust nemen?

Groetjes ssuss
(24 weken)

Harde buiken kunnen geen kwaad voor de baby, zijn alleen niet prettig voor jou. Zolang ze niet pijnlijk zijn tenminste...! Als ze pijn doen, zou ik de VK zeker bellen. Het is zowieso een signaal dat je het misschien even wat rustiger aan moet doen.
Overigens heb ik ook af en toe een paar dagen voortdurend harde buiken, vlak voor een groeispurt, dus misschien komt er bij jou ook wel een aan. (ik vind het boek 'veilig zwanger' erg prettig, daar staat veel info in over deze zaken)

Ik vind dit soort dingen trouwens altijd dubieus om een antwoord te zoeken op internet. Wij zijn geen dokters/verloskundigen en zijn al helemaal niet van jou persoonlijke situatie op de hoogte. Ik denk dat het geen kwaad kan, maar eigenlijk kan je VK dat het beste beoordelen.

Veel succes!

Rosanne

Had ik ook rond die periode van de zwangerschap. Schijnt in de meeste gevallen normaal te zijn. De baarmoeder is aan het oefenen. Toen ik 35 weken zwanger was en veel te hard had gewerkt 9 dagen achter elkaar, staan, tillen, bukken (dierenasrt) had ik een dag echt om de 3 minuten een harde buik, 12 uur achter elkaar. Toen heb ik echt een paar dagen halve dagen gewerkt en dan ging het beter. Later weer heel hard gaan werken en uiteindelijk is mijn baby 3 weken te vroeg geboren, met zelfs  voor die leeftijd een te laag geboortegewicht. Dat doe ik dus NOOIT meer bij een volgende zwangerschap. Gelukkig groeit ze nu als een speer.
Elke (moeder van Jasmijn 13 weken)

Terug
Bovenaan