Harde buiken

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 26.3 weken zwanger en heb regelmatig last van harde buiken. Kan dit kwaad?
Maak me een beetje zorgen. Had net al een huilbui, ik was zo moe, ik trok het even niet meer.
pfff... wie weet hier iets meer over.

Liefs,

Hoihoi!

Ik ben nu 22,5 week zwanger en heb ook al een tijdje last van harde buiken.
Ik heb het aan de VK gevraagd, en zolang ze niet pijnlijk zijn is er niet zoveel aan de hand.
Het kan zelfs een reactie op een volle blaas zijn!
Wel moet je een beetje in de gaten houden dat je niet te veel doet, en niet te veel harde buiken krijgt, een paar per uur bijvoorbeeld. Dan moet je het echt rustiger aan gaan doen.
En als je het echt niet vertrouwd moet je met je verloskundige bellen hoor, daar zitten ze voor!

Groetjes Rimke

k ben woensdag 29 weken zwanger maar heb al ruim 4 weken steeds last van voorweeen en harde buiken maar leg een warme pittenzak op je buik. tegen mijn zus hebben ze gezegd van neem een warme douche ofzo maar daardoor is bij hara juist de bevalling bgeonnen te vroeg met 36 weken en 3 dagen, maar je kan het natuurlijk altyd proberen. wat ook helpt is even aan je ademhaling te denken.

Klinkt alsof je het gewoon even wat rustiger aan moet gaan doen. Werk je? Zoja: maak afspraken dat je per dag wat korter werkt, of een dag minder.
Laat je man wat meer doen in het huishouden, (heb ik de afgelopen weken ook gedaan: ben net de eerste 3 maanden door en voel me hardstikke beroerd door misselijkheid en allerlei andere kwaaltjes. Heb me ook een week ziek gemeld: ze doen het maar ff zonder me dan.... Heb gelukkig een manager (vrouw) die dan zegt: Rust maar lekker uit, je hebt nu niet alleen voor jezelf te zorgen, maar ook voor je kind...

Maar da's dus wel waar: je kunt wel vinden dat je alles wat je normaal doet, nu ook moet kunnen, maar zo werkt het niet en de eerste verantwoordelijkheid is wel dat je goede omstandigheden creeert waarin je kindje goed kan groeien... Je doet het niet rustiger aan voor jezelf, maar voor je kindje. Misschien helpt die gedachte? :)

k bedenk me net wat de verloskndige tegen mij zei ik had altyd srakke buik spieren en draag het kindje daardoor nu ook wat meer na achter en heb een erg bewegelijk kind daarom heb ik steeds harde buiken volgens haar

Terug
Bovenaan