harde buiken.

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik zal mezelf eerst even voorstellen.
ik ben janneke en vandaag precies 18 weken zwanger van mijn/ons eerste kindje. best eng en spannend allemaal, maar probeer zoveel mogelijk te genieten.
ik heb wel een vraag of dit meer voor komt en of ik me zorgen moet maken. vannacht had ik erg veel last van harde buiken en steken in mijn rug die doortrokken naar mijn buik, die harde buiken ken ik maar die steken dat was een pijn die ik nog niet kende, ik wist me geen raad met mezelf zo'n pijn deed het. na een kwartiertje zakte het gelukkig wel af. weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen?
alvast bedankt.

ik zou voor de zekerheid even naar je vk/gyn gaan. Ik heb het zelf ook gehad, en regelmatig, om de paar minuten. Ik dacht dus dat het weeen waren en ben meteen naar de gyn gegaan. Daar is gecheckt of ik al ontsluiting had of dat de baarmoedermond al wat verweekt was. Bij mij was dit niet het geval en heeft het dus niets te betekenen. "Gewoon" oefen-weeen. Maar het kan zijn dat het wel al heeft geleid tot ontsluiting of verweking, en in dat geval zal je niet meer mogen werken en zoveel mogelijk bedrust moeten houden. Belangrijk dus om dit even te checken.
Succes!
Stephanie (34 weken zwanger van de 3e)

dank je wel stephanie

hier de partner van janneke..

ze was te eigenwijs om de verloskundige te bellen. maar dank jou zou ze dit wel doen. zelf maak ik me ook wel erg zorgen omdat het wel erg vaak voor komt. en de verloskundige had gezecht dat we altijd konden bellen

m.v.g.

peter

Hallo,

Ik ben 24 weken zwanger van de derde. Ik heb ook veel last van harde buiken. Maar die steken herken ik niet echt, uiteraard wel wat pijntjes hier en daar. Het rekken en groeien van de baarmoeder denk ik.
Mijn gyn vertelde dat ik het wat rustiger aan moest doen, maar het gekke is dat ik het veel in rust heb, tijdens het autorijden of op mn werk achter de computer maar ook als ik in bed lig. Dus dit heeft volgens mij helemaal niks met te druk zijn te maken.
Ook als de kleine hard schopt of erg bewegelijk is krijg ik een harde buik. Dus hier doe je niks tegen. Ik maak mer er dan ook niet zo druk over.
Alleen gisteravond in bed maakte ik me ongerust. Ik kreeg steeds om een bepaalde tijd een harde buik, alsof het een soort weeen waren. Ik begon me zorgen te maken en wilde te tijde opnemen die er steeds tussen zat. (mijn eerste bevalling is begonnen met harde buiken) en op dat moment hielt het gelukkig op, pffff.

Heb je je vk al gebeld? Ik weet niet wat die steken kunnen zijn. Misschien helpt het wel om een warm bad of douch te nemen, of lekker een warmte kussen er tegen aan. Dat is lekker ontspannend voro je buik.

Succes ermee!

Peter, wat lief dat je de moeite neemt om te reageren  hoe is het nou??

Ik zou inderdaad even contact met je vk/gyn opnemen.
Ik heb het vanaf 32 weken ook gehad. Constant harde buiken, heel veel buikpijn en rugpijn en bij mij bleek het te zijn dat me baarmoeder heel erg gevoelig was. Ontzettend vervelend want ik moest accuut stoppen met werken (was al gestopt maar moest wel me rust gaan nemen) en dan moest het minder worden.
Tot het einde is het zo gebleven, hoeveel rust ik ook nam, die harde buiken en pijn werden niet minder maar het heeft wel zijn werk gedaan want mijn bevalling was zo ontzettend snel.
Mijn vk zei al, ergens is het een geluk dat je nu al die harde buiken en pijn hebt want dat werkt al een hoop voor, alleen het moet niet te gek worden natuurlijk!
Ik wens je heel veel succes en sterkte toe en ik hoop voor je dat het allemaal wat minder gaat worden!

Groetjes Maaike
Mama van Aymée (17-05-2009)

Terug
Bovenaan