harde buiken

Hallo Dames,

Ik ben nu 32 weken in verwachting van een tweeling. Ik heb erg vaak last van harde buiken ook ,s nachts. Met erg vaak bedoel ik soms wel 5 per uur. Bij de laatste co was er nog geen ontsluiting. Heeft iemand hier ook ervaring mee,weet iemand wat het betekend??????????

Gr.leonie

hoi,

ik heb in mijn eerste zwangerschap ook heel veel harde buiken gehad, ook al vanaf 30 weken,ik kon bijna niks doen of had weer een harde buik, maar het was alleen maar voorbereidend werk, volgens de vk zou de baby ook eerder komen, maar was uiteindelijk een week overtijd.

succes met alles

Ik heb ook heel veel harde buiken gehad, dag en nacht, en moest erdoor rustig aan gaan doen. En inderdaad, als ik bijvoorbeeld ook maar klein stukje fiets heb ik gelijk weer harde buiken, maar verder is het aantal heel erg afgenomen sinds ik compleet gestopt ben met werken en het rustiger aan doe dan ik prettig vind. Maar ja, wat we er voor terug krijgen is het wel waard toch?

Harde buiken hoort er bij en zijn een voorbereiding zover ik begrepen heb, maar te veel te vroeg is niet goed. Dus rustig aan doen zou ik zeggen.

Ik kwam met 29 weken in de ziektewet met veelvuldig harde buiken en met 32 weken in het ziekenhuis, omdat ik ook 1,5 cm ontsluiting bleek te hebben. Dit is voor een eerste zwangerschap niet normaal en men was bang dat de bevalling was ingezet. Ik heb opname-advies geweigerd en ben thuis plat gaan liggen. Inmiddels lig en zit ik nog steeds hele dagen en ben ik 35 weken... ik ben van plan om tot 37 weken (er vanuit gaande dat de baby dan nog niet geboren is?1) dit te blijven doen. Met veel rust (liggen / half zitten) nemen de harde buiken wel af, maar opstaan of iets doen betekent een harde buik. Ik heb ze dus al weken lang en vaak wel veel meer dan 5 per uur. Volgens mij'n vk zijn twee flink harde buiken per uur (je hele baarmoeder moet dan plankhard zijn) normaal nu... Succes!

Terug
Bovenaan