harde buiken

A

Anoniem

Guest
Vorige week even naar ziekenhuis geweest voor een CTG. Toen kwam ik er doordat ze de weeenactiviteit ook meten achter dat ik wel degelijk harde buiken heb. (ik dacht dat ik ze niet had omdat ik ze echt niet voel)
Nu ik er op let is mijn buik bijna altijd hard en loop ik dus constant met een harde buik.
Wie weet of dit kwaad kan? Heb eigenlijk geen zin om te bellen want dan krijg ik waarschijnlijk te horen dat ik rustig aan moet doen terwijl ik al de hele dag niks doe/ kan doen!

Hoi,

Ook ik heb het idee dat ik heel de dag een harde buik heb, ik heb ook geen idee of dit kwaad kan, maar ik ben nog wel gewoon aan het werk en doe misschien toch nog iets te veel, heb ook geen zin om dit met de vk te bespreken, ik moet nog 2 weken werken en dan lekker met verlof en daarna ga ik echt uitrusten en me voorbereiden.

Je hebt dus eigenlijk niks aan mijn berichtje, maar wilde het gewoon even delen, haha.

Groetjes

Zolang je buik geen pijn doet en je het kindje goed voelt bewegen is er niet veel aan de hand. Ik heb ook alle zwangerschappen een vrij harde buik gehad.

Zorg wel dat je voldoende rust neemt, maar dat doe je volgens mij al.

Syl
33+1

Mijn ene collega is gestopt met werken bij 3 maand zwangerschap. Dit omdat ze constand harde buiken had. Je kan het eventueel gewoon even navragen bij de VK en er bij vermelden dat het verder niet pijnlijk is. Gewoon voor de zekerheid, het gaat natuurlijk wel om je kindje he! Dat komt boven alles!

Succes Monique

harde buiken betekent gewoon dat je te veel hooi op je vork neemt (te hard werken, te snel lopen, te veel dragen etc).
Zolang je er geen pijn bij hebt is het voor je kindje volgens mij niet erg, maar ik zou toch maar een beetje rustiger aan gaan doen!

Liefs Jessy

Ik weet niet wat ik zou doen maar ik begreep van mijn verloskundige dat bij veel harde buik de kleine er ook last van kan hebben met de groei. Ik heb ook veel last van harde buiken maar bij mij is de groei nog goed. Dus zou het mischien toch maar even vragen.....

Terug
Bovenaan