Harde buiken

Heel af en toe heb ik aan het einde van de dag al last van een harde buik. Ik ben nu 16 weken zwangervan ons vierde kindje. Het blijkt al wel te kunnen maar zelf vind ik het aan de vroege kant. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Petra

Hoi Petra,

Omdat dit mijn eerste zwangerschap is, heb ik geen idee hoe een harde buik aanvoelt. Ik heb wel vaak buikpijn, maar dit zijn volgens mij mijn darmen...
Volgens mij kan het trouwens al wel met 16 weken, heb ik wel vaker gehoord.

Groetjes Karin

Ik heb er ook al last van denk ik, nu met 14 weken. Naar mijn idee meer ook door de warmte. Is ook erg vroeg, ik maak me een beetje zorgen. Ik kijk het nog even aan en bel anders even naar mijn Gyn. Als ik jou was en je vertrouwt het niet bel dan voor de zekerheid gewoon even naar je verloskundige. Mijn buuf had het al met 22wk en heeft plat moeten liggen, en nog steeds een kans op een vroege geboorte als ze het niet rustig aan doet.
Groetjes, Esther.

Ik weet niet of ik het al echt harde buiken kan noemen, maar na een beetje inspanning voel ik heel duidelijk mijn baarmoeder zitten, ook een beetje samentrekken. Tja, nu je het zegt, eigenlijk voelt het wel een beetje als een harde buik. Maar ik maak me er niet ongerust over, het voelt wel als iets dat er gewoon bijhoort. Vraag anders je VK even als je je ongerust maakt.  

Kan het niet zo zijn dat je baby al wat tegen je baarmoeder duwt. Ik heb dat af en toe wel, dan draait ie zich om of zo. dat duurt maar een paar seconden, hoe lang duurt de harde buik bij jou dan?

ook ik heb de afgelopen dagen behoorlijk veel last van harde buiken. Ik heb de verloskundige gebeld voor advies. Er zijn verschillende oorzaken voor: je werkt iets te hard dus moet je wat kalmer doen. Dat is niet in mijn geval. Ik heb juist vakantie..
Het kan met je ontlasting te maken hebben. Ook dat heb ik niet. Dus moet ik laten checken of ik geen blaasontsteking heb. Daar kan het ook van komen.
Het kan in mijn beleving geen kwaad om ff te overleggen met de VK.

Terug
Bovenaan