Harde buiken

hoi,

ik heb hier nog niets gelezen over de klacht, harde buiken.

Ik heb een zoontje van 1,5 jaar, bij zijn zwangerschap verliep het niet helemaal lekker, vanaf 20wk veel harde (pijnlijke, bowling bal) buiken. vaak in het ziekenhuis gelegen, weeenremmers gehad, een week in zwolle gelegen met 31wk ivm met verweekte baarmoedermond, iets ontsluiting, weeen enz.
gelukkig is mijn kleine man nog blijven zitten en ben ik met 38wk6dgn ingeleid, ivm met de pijn (weeen,buik, bekken)

nu ben ik 24wk zwanger van nr 2 :D tot nu toe ging het allemaal erg goed, weinig last van mijn bekken, en mijn buik voelde ook fijn aan, alleen de laatste week begin ik dus meer last tekrijgen van harde buiken, en ook best vaak, voelt erg vervelend, bij het minste of geringste wat ik doe word ie hard zelfs als ik onder de douche sta.
ik heb dan wel een erg gevoelige buik, en mijn darmen werken ook niet altijd mee.

maar vroeg me af of hier meer mensen last van hebben (hebben gehad)

(toevallig vanaaf nog bij de vk geweest, en die kan alleen het advies rustig aan doen geven, en letten of er regelmaat in komt, want dan moet ik aan de bel trekken, maar rustig aan doen is makkelijker gezegt als gedaan :Dhihi morgen moet ik na de gyn, want ik heb om een ruggeprik gevraagt)

groetjes Simone mv Mart en 24 wk zw

Hoi!

Ook ik heb last van veel harde buiken! Erg lastig! Bij mijn eerste zwangerschap ging het ook niet helemaal lekker. Ik begon met veel harde buiken met 26 weken. Moest rustig aan doen en bij 34 weken kreeg ik een te hoge bloeddruk waardoor   het nog erger werd. Uiteindelijk met 38 weken bevallen van een gezonde dochter.
Het gekke was dat ik er bij mijn tweede zwangerschap helemaal geen last van had!! Heerlijk was dat. Terwijl ik toch weer snel zwanger was na de eerste!
Maar nu bij de derde heb ik er wel weer heel veel last van!! Maar ja... rustig aan doen. Meer kan je er toch niet aan doen. En het schijnt toch niet zoveel kwaad te kunnen, maar is wel gewoon erg lastig!!!!  
groetjes monique. 27w1dag zwanger en moeder van kiki 3 jaar en luna 2 jaar.

hoi,

Ik heb sinds 15/16 weken ook al last van harde buiken en ze werden met de week erger.
Ik ben daarom op aanraden van de vk minder gaan werken, eerst vanaf 20 wkn 50% en toen dat niet hielp 25%.
Nu werdt het nog steeds erger en ben ik sinds deze week helemaal gestopt met werken en ik moet zeggen dat nu ik helemaal rust neem ik wel iets verschil voel.
De vk zegt dat de klachten bij mij verergerd worden door stress op het werk, maar in principe moet minder zwaar fysiek werk ook gaan helpen.
Maar omdat bij mij op het werk de stress niet minder wordt en eigenlijk alleen erger heeft ze me aangeraden om voorlopig te stoppen met werken.
Ze denkt ook niet dat de klachten nu weg zullen gaan maar ze hoopt in ieder geval dat ze minder worden.
Gelukkig zijn het bij mij ook geen voorweeen of verweekt mijn baarmoeder mond niet maar zijn het gewoon extreme aanspanningen van de banden en spieren door de stress.
Ik weet niet of dit anders is als bij jullie?

Ik hoop dat jullie nu de kans kunnen krijgen om het iets rustiger aan te doen waardoor het minder zal worden

Groetjes Patricia

Bij m'n dochter nooit harde buiken of voorweeen gehad. Eerste voorweeen (maar waren eigenlijk niet meer dan lichte krampen) pas met 41w3d...

Tot nu toe ook nergens last van.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en bijna 27 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Hallo,

Ik heb sinds een week of 2 ook erg last van   harde buiken,soms doet het gewoon een beetje pijn..
En duurt het echt een minuut of 5 voordat het helemaal wegtrekt.. Ben verder ook heel erg moe..

Nu werk ik ook wel erg veel en ze zeggen toch dat het een teken is die je lichaam geeft om het rustiger aan te doen??!!

Ik durf er eigenlijk niet zo goed mee naar mijn baas..
Ik heb woensdag de 14 weer een afspraak met de  verloskundige en zal het er dan wel met haar over hebben..Kijken wat ze zegt..

Liefs,
Alin

hoi hoi,

het klopt idd dat ze zeggen dat harde buiken weg komt van teveel doen, tedruk maken, groeien.
ik ben nu in 4 wk erg gegroeit, ook wel veel last van gehad, maar gister was het helemaal erg, had best veel gedaan over de dag, en savonds erge harde en pijnlijke buiken, ben toen mijn man thuis was direct gaan liggen met een warme kruik en heb een warme douche gepakt, daarna de hele avond verder op de bank gelegen, want de harde buiken en pijn bleven maar, gelukkig rond 23.00 uur was het afgezakt en ben ik naar bed gegaan (ik heb de vk niet gebelt, want dan hadden ze me zeker weten door gestuurt)
nu vandaag gaat het wel beter, Mart is op het KDV en ik kon ff mijn eigending doen..
van gister ben ik echt wel geschrokkken dus blijf het nu ook echt rustig aan doen, mijn zusje is vandaag gekomen om me tehelpen, afwassen, stofzuigen enz.

ik ga nu Mart ophalen heb hem wel gemist hihi

tot snel doegieee

Terug
Bovenaan