quote: feetje_ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2009 18:00:13&apos
);
Ik ben echt heel benieuwd hoe het voelt een harde buik...
Ben nu 25w6d zwanger van de eerste en heb soms wel een raar
gespannen gevoel in mijn buik maar omdat ik niet weet of dit een
'harde buik' is weet ik ook niet of ik rustiger aan moet doen.
Kan iemand het proberen te omschrijven? En of je het duidelijk
herkent als het zover is?!
xx Fee
Mijn ervaring, maar ja dat is persoonlijk dus hou het ook niet voor wetenschappelijk bewezen ;-)
Als ikzelf teveel heb gedaan, wat vaak op maandag gebeurd, omdat ik dan alleen het magazijn doe, merk ik dat ik een gespannen gevoel heb in mijn buik, oftewel een harde buik.
Hoe dat voelt: Normaal kan ik mijn baarmoeder een beetje indrukken, en is de vorm niet helemaal vast. Als ik een harde buik heb, dan is het net of ik een ietwat misvormde voetbal heb ingeslikt. Ik kan de buik ook niet indrukken en als ik rustig ga zitten of liggen, trekt het gevoel langzaam weg. Tijdens zo'n harde buik voel ik vanbinnen mijn kindje wel bewegen, soort strelen aan de binnenkant, maar aan de buitenkant merk ik er dan niets van omdat de hele buik verder strak lijkt te staan!
Ik heb ook wel het idee dat het geen kwaad kan, want meestal trekt het ook vrij snel weer weg als ik lekker op de bank ga liggen en gewoon even mijn gedachten in rust-stand zet. Ook leg ik dan mijn warme handen op mijn buik (heb ik koude handen, maak ik een niet te warm kruikje aan). Na een tijdje zo liggen trekt het harde weg en voel ik de kleine alweer met de voeten of handjes door mijn buik heen proberen te schoppen of stompen naar mijn warme handen (of de kruik gaat op en neer...)!
Hopelijk heb je iets aan mijn informatie, al is het mijn persoonlijke verhaal!
Oja, mocht je het met een kruikje proberen te verminderen, zorg dan dat je deze niet te warm maakt, je moet de kruik zonder zak of doek beet kunnen houden!
groetjes
Saskia