Harde buiken

Hoihoi,

Ben nu 31 weken zwanger en heb vanaf week 18 ofzo al regelmatig last van harde buiken. Nu heb ik alleen 's avonds heb gevoel dat m'n buik de hele tijd hard is. Dus niet met tussenpozen ofzo maar gewoon constant. Liggen helpt niet, ik ga dan maar naar bed maar vaak wordt ik 's nachts wakker om naar de wc te gaan en dan is m'n buik nog hard. Zijn er die dit herkennen? En wat kan ik er aan doen? Rustiger aan doen lijkt tot nu toe niet echt te werken, m'n man had nog vakantie deze week, maar volgende week moet hij weer gaan werken en dan loopt hier nog een peutertje rond van bijna 2...

Bedankt alvast voor de reacties!

Groetjes,
Jo

Hoi Jo,
Als je er echt hinderlijk veel last van hebt, kun je het beste even contact opnemen met je verloskundige. Mijn eerste tip zou ook zijn (als je er last van hebt): doe wat rustiger aan. Maar goed, als het daardoor niet minder wordt: even bellen!

Hai Jo,

Ik herken dit wel, heb ook al vanaf de 17e week last van harde buiken... Ben ermee naar mijn Gyn gegaan en die zei dat het echt normaal is... Tenzij je er echt veel pijn bij hebt... Ik maak nu zelf iedere avond een warm kruikje klaar en laat die echt een poosje op mijn buik liggen, helpt mij echt misschien iets voor jou??

Groetjes Elke
24 weken

Hoi,

Wat bij mij ook meestal werkt is lekker onder een warme douche gaan staan of lekker in bad liggen. Lekker ontspannen in het warme water. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Rustig aan doen is idd lastig met zo'n kleintje. Ik heb er hier eentje van bijna 18 maanden en ik probeer wanneer hij in bed ligt zelf ook lekker te gaan liggen.

liefs Malou
40+6

Hoi Jo,

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook vrij snel harde buiken maar na 30 weken de hele dag door een harde buik (na complicaties). Rustig aan doen hielp bij mij niet om de harde buik weg te krijgen, maar het deed dan weinig tot geen pijn. Zodra ik wat ging doen, ging het wel pijn doen. Moest ook algehele rust hebben... Als ik jou was zou ik ook je gyn hierover informeren. Ik hoop dat het bij jou alleen s'avonds blijft komen, want dan ligt je kindje i.i.g. op bed. Maar als je het ook overdag gaat krijgen, is het denk wel verstandig om hulp te vragen aan familie of vrienden...

Sterkte

Hallo,

iedereen heeft het steeds maar over harde buiken maar ik heb echt geen idee wat het nou precies is. Ben nu 38+3 dus ik denk dat ik wel eens een harde buik gehad zou hebben. Maar niets in mijn hele zwangerschap voldoet aan die beschrijving (na mijn idee)
misschien mag ik wel van geluk spreken als ik hoor dat sommige er echt last van hebben.

Veel sterkte ermee

hallo.

ik ken het helaas
bij de oudste was het rond 17 weken begonnen.
en heeft uiteindelijk ook geleid op een bevalling bij 38.5. puur omdat het niet meer te doen was, ben ik toen ingeleid.

nu heb ik het ook al en ben 23.0 weken vraag me af waar het naartoe leid. maar werkelijk meer dan je doet kan je niet. rusten en niet stressen.
succes

Terug
Bovenaan