harde buiken

Hoi allemaal!
Hier een berichtje van Iejoor!
Ik ben nu 24 en een halve week zwanger, en heb sinds dit weekend veel last van een gespannen gevoel in mijn buik. Omdat het niet minder werd, heb ik vanmorgen naar de verloskundige gebeld, en waarschijnlijk zijn het harde buiken.
Moet het nu rustiger aan doen, omdat de harde buiken ieder uur terug komen. Heb met de verloskundige afgesproken om het een weekje aan te kijken. Als het dan niet beter gaat, moet ik haar terugbellen.
Zijn er meer zwangeren die hier last van hebben?
En wat doen jullie om de harde buiken te laten verminderen?
Moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind om het rustiger aan te doen. Ik werk in de zorg, en we hebben nog een zoontje van 20 maanden die erg ondernemend is... Maar ik probeer wel het advies van de verloskundige op te volgen. Hoop dat het over een weekje weer beter gaat...
Ben in ieder geval benieuwd naar jullie ervaringen.

groetjes van Iejoor

Waarschijnlijk wordt het alleen nog maar erger naar mate de zwangerschap vorderd.
Wat rustiger aan doen helpt wel wat. Ik heb de hele dag door continu harde buiken, of ik nu rustig doe of niet. Zolang het niet echt pijnlijk is. is het niet erg.
Verder doe je er niet vvel aan.

Gr, ris 32 weken van de derde

Ik vind het zelf moeilijk harde buiken te herkennen. Regelmatig voel ik wel echt spanning in en op mijn buik maar soms ook gewoon best wel een beetje pijn. En vaak is de druk op mijn baarmoeder heel erg groot, als ik relaxed op de bank zit heb ik er geen last van maar zodra ik de trap oploop en ga liggen voelt het vervelend.

Geen idee of het harde buiken zijn maar ik zou sowieso rustig aan doen.

Groetjes (19 weken zwanger)

Ik heb ook continu last van harde buiken. Opstaan, de hond uitlaten, trap oplopen. Tijdens lang lopen wordt het ook pijnlijk. De verloskundige zei vandaag dat ik eens moest kijken of ik meer kon drinken, want als een spier uitdroogt (en de baarmoeder is tenslotte een spier) dan kan hij gaan krampen. Ik probeer het maar, veel drinken is in ieder geval goed, zeker met dit weer.

Lauren, 31 weken zwanger

Hoihoi,

Ik had al heel vroeg in de zwangerschap last van harde buiken. Moest het toen ook rustiger aan gaan doen. En heb afspraken met m'n werkgever gemaakt.

Maar volgens mij zijn harde buiken vanaf 25 weken 'geoorloofd' behalve als ze met regelmaat komen en echt pijnlijk worden.

Ik ging altijd gelijk met de oudste even liggen of een middagdutje doen. Probeerde minder te tillen (in de praktijk een stuk makkelijker gezegd dan gedaan) en af en toe even rustig met een boek op de bank zitten helpt ook wel. Verder is er weinig aan te doen.

Veel succes ermee!

Groetjes,
Jo

Lijkt me echt vervelend...
Volgens mij is het dan ook idd het best om wat gas terug te nemen.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het voelt...
Ik heb wel 's ochtends als ik wakker word (en dus nog in bed lig) last van mijn buik dat ie gespannen aan voelt, niet echt prettig... iemand enig idee wat dát is?

Sterkte er mee en dat het maar gauw over mag gaan!

Hoi hoi!

Bedankt voor alle reacties!

Kiron en Jessica;
Erg herkenbaar wat jullie schrijven dat jullie buik gespannen aanvoelt als jullie pas wakker zijn of de trap oplopen of zo. Heb ik zelf ook. Niet echt een prettig gevoel. Het lijkt of er dan veel spanning op mijn buik staat,maar ik twijfel soms of het dan echte harde buiken zijn. Het voelt dan erg gespannen aan, maar als ik dan mijn hand op mijn buik leg, weet ik niet zeker of hij dan echt harder aanvoelt. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik bijna nooit last gehad van harde buiken, en vind ze dus ook moeilijk te herkennen.

Lauren;
Ga jouw tip om meer te drinken eens proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Iedereen veel sterkte ermee!

groetjes van Iejoor

Terug
Bovenaan