Harde buiken

Hoi hoi,

Ik ben nu 23, 2 weken en heb dus al last van harde buiken.
Eerste keer was met 14 weken, maar dat vond ik nog wel logisch. Had enorme stress op werk en prive (oma ging slecht) maar na onze vakantie ging dat allemaal beter.
Ik doe al erg rustig aan, omdat ik zo moe blijf.
En gister had ik toch weer harde buik. Echt een bowlingbal erin zitten, ik ging ervan waggelen.
En gister toch geen stress of veel gedaan. Beetje bank hangen en op grond spelen met Myrthe en na middagslaapje met mn broer de grote boodschap gehaald (hij sjouwt dan alles voor me)

Zijn er al meerdere die er ervaring mee hebben? Want erg prettig is het niet. En ik maak me dan gelijk zorgen of alles okee blijft met die kleine.

Liefs

Ah bah! Dat voelt inderdaad heel onprettig. Merk wel dat je ongemerkt toch wel veel doet met een kleintje in huis. Vooral 100 keer bukken. Dat schijnt niet echt handig te zijn met harde buiken. Ik heb het gelukkig niet zo vaak. Ken ook maar 1 iemand die het zo extreem had dat ze echt een stuk rustiger aan moest doen. En dan eigenlijk meer voor haarzelf dan voor de baby. Succes!

Hoi,

ik hoor eigenlijk in het januariforum, maar lee hier af en toe mee (verwacht dat de kleine zich december gaat melden).
Harde buiken zijn voor jou heel naar, maar niet schadelijk voor de kleine. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap heel erg in angst gezeten, want bij de 1e had ik veel last van harde buiken en dat werd een prematuurtje. Bij de tweede evenveel (misschien wel meer) last van harde buiken en die bleef lekker zitten tot bijna 38 weken...
Overigens kreeg ik ook het advies om het rustiger aan te doen als het vaker dan 4 keer per dag voorkwam (dat was rond 16 weken)

Ik denk dat ik ook veel harde buiken heb. Ik weet alleen niet of wat ik voel ook harde buiken zijn. Het begint vaak met een erg benauwd gevoel rond de maagstreek en dan moet ik echt op mijn ademhaling letten om het weg te krijgen. het trekt daarna soms iets naar benenden. kan iemand mij antwoord geven op de vraag of jullie het ook op die amnier voelen en dit dus harde buiken zijn? Of is het iets anders?

De verloskundige zei dat als ik er meer als 10 op een dag of meer als 3 in 1 uur heb ik echt rustiger aan moet gaan doen. Lastig met een ontdeugende dreumes in huis.

Hoi

Mikkie0812 Dat gevoel wat jij omschrijft dat heb ik ook vooral als ik lang loop of sta. Eerlijk gezegd weet ik niet of dit harde buiken zijn want ik heb hier heel soms het gevoel bij dat ik dan ook bijna flauw ga vallen en moet dan echt even gaan zitten.
's avonds heb ik wel vaker het gevoel dat mijn buik hard aan voelt een beetje opgeblazen. Dacht zelf dat dit meer hardebuiken zijn. Dit is mijn tweede zwangerschap maar ik kan zelf niet echt duidelijk aangeven, wat is een harde buik nu precies??

Groetjes

Geloof mij, als je een harde buik hebt dan herken je het meteen! Je hebt voor je gevoel een hard opgeblazen voetbal in je buik. Van buitenaf voelt het ook aan als een bal in je buik. En het is niet fijn, maar het doet ook geen pijn.

Ik merk dat ik soms een harde buik krijg als waarschuwing dat ik te ver ga (bv bij sporten, te veel stress), maar ook heb ik er zomaar wel eens een zonder duidelijke reden. Oja, en klaarkomen krijg ik ook een harde buik van...

Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan