Harde buiken

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste dagen echt enorm veel harde buiken. Zeg maar dat ie om de paar minuten hard wordt. Kan dat in deze fase van de zwangerschap kwaad (38 wk)?

Ik heb voor mijn gevoel nog geen weeen gehad, omdat ik dat niet als zodanig heb herkend. Ik merk wel dat ik sinds dit weekend (ctg) en gisteren (hoge bloeddruk controle) wat meer gespannen en gefocused ben op of het zal gaan beginnen. Ik hoop het zo... En mijn gevoel zegt dat het niet lang meer duurt, maar ja, ik weet ook wel dat je daar niets over kunt zeggen. Aan 'keiharde voortekenen' heb ik nog niets gezien. Dus geen weeen, geen slijmprop, geen gebroken vliezen. Anderzijds hoeft dat ook niet altijd zo duidelijk te zijn, toch?

Echt, eerlijk waar, please laat het beginnen! Ik vind deze onzekerheid eigenlijk veel vervelender dan wat ook.

Het houdt me erg bezig momenteel, zoals jullie wel kunnen lezen. En ik probeer mezelf echt af te leiden en niet gek te laten maken, maar ik betrap mezelf erop dat ik gewoon heel de tijd hierover nadenk. Ik heb overigens nog wel een goede nacht gemaakt vannacht, daar was ik gisteren niet zo zeker van, maar heb behoorlijk gepit!

x Blossom

Hey Blossom,

Ik heb ook heel veel harde buiken. geregeld ook om de paar minuten en soms doen ze ook echt zeer. Maar bij mij lijken het ook geen weeën, omdat ze niet in sterkte toenemen. Wat bij weeën we zo is.
Ik was gisteren bij de verloskundige en heb gevraagd of het kwaad kon (ben morgen 38 weken). Zij gaf aan dat waarschijnlijk al de baarmoedermond aan het verstrijken is. En dat is natuurlijk mooi, scheelt weer voor tijdens het bevallen als dat al gebeurd is.
En jou onzekerheid kan ik helemaal begrijpen. Ik heb ook echt het gevoel dat het niet meer lang gaat duren, vooral ook omdat alle vrouwen in mijn familie eerder bevallen. Maar ik heb ook geen keiharde voortekenen gehad, zoals het verliezen van de slijmprop.
Vannacht had ik wel super veel kramp, dus ik dacht: nou begint het! Maar ben weer gewoon in slaap gevallen en weer wakker geworden met "gewone" harde buiken...Dus het blijft afwachten.....

Ik hoop echt voor ons dat we niet meer te lang hoeven wachten. Het is toch een spannende tijd, zo wachten op de bevalling.

Liefs Maartje

Hey,
Volgens mij kan het geen kwaad, maar is het gewoon voorbereiding van je lichaam op... dus alleen maar positief ;)

Ik snap helemaal dat je er gefocused op bent of het gaat beginnen... heb ik eigenlijk ook wel... Helemaal als je al die berichtjes leest dat het begonnen is bij anderen en dat er baby's geboren zijn, dan denk ik IK WIL OOK!!! Dus je bent niet de enige meid!

Hier ook nog geen duidelijke voortekenen, merk wel dat het steeds meer gaat rommelen in mijn lichaam.. hoop natuurlijk een positief teken. Ben benieuwd hoe lang ik nog moet wachten, ik ga er maar gewoon vanuit dat het nog wel even duurt..
Volgens mij hoort het er ook een beetje bij dat je er veel mee bezig bent op dit moment.

We blijven afwachten.... en ik hoop dat ook wij gauw aan de beurt zijn.. het is echt superspannend nu!

Fijne dag vandaag& super dat je een goede nacht hebt gehad :))
Liefs rosan

Heeey,

Het schijnt dat harde buiken ook een soort van voorweeen zijn. Jebaarmoeder bereidt zich dan inderdaad voor op de bevalling.Maaaaarrr, dit kan dus nog een paar weken aanhouden...

Heb dat ook gehad, sinds deze week niet meer....

Ik hoop dat je bevalling snel inzet.... ik begrijp helemaal hoe je je voelt.

Ben zelf zaterdag uitgeteld, maar hier nog alles rustig (op wat harde buiken na dan )

Liefs en suuces, en als je twijfelt, gewoon even naar de VK bellen hoor.

x

Vervelend dat je er onzeker door wordt, kan t me helemaal voorstellen. Vorige reacties zeggen al genoeg, dus ik ga niet dezelfde tips herhalen :) Ben er op dit moment zelf ook even klaar mee, ik leef echt met je mee.

Veel sterkte, ik hoop voor je dat het snel gaat beginnen!!

Liefs

he meid,

Ik snap dat je er klaar mee bent. Toch had ik met 37/ 38 weken ook veel harde buiken, maar er is nog niks gebeurd.

Mijn schoonzus had een week lang iedere avond harde buiken (regelmatig) en pas een week later beviel ze...
Niet echt opbeurende woorden, maar ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat het allemaal weinig zegt. Ik heb al zo vaak gedacht, nu begint het, maar vooralsnog zit de kleine man veilig in mijn buik.

Echt balen en irritant dat je geen idee hebt wanneer het nou echt gaat gebeuren! Ik denk steeds vaker dat hij mooi tot het eind blijft zitten... Niet echt een leuk vooruitzicht.

Sterkte en ik hoop natuurlijk voor je dat het gewoon een keer doorzet!

Terug
Bovenaan