harde buiken ?

Ik ben deze week 25 weken zwanger en heb sinds een paar dagen vaak een harde gespannen buik. Het is erger als ik veel beweeg en buk enzo.
Maar is het niet te vroeg voor harde buiken en kan het kwaad ?
Verloskundige belt me vanmiddag terug, maar heeft nog steeds niet gebeld.
Graag jullie ervaringen.
Bedankt.
 
Hoi,
Nee dat is niet te vroeg, ben nu zelf zwanger van de 4e (17.5wk) en heb ze ook al soms, als je er meerdere op een dag hebt is het vaak wel een teken dat je een beetje rustig aan moet doen!
Groetjes MJ
 
Ik heb ze nu ook al vanaf vrijdag en ben vandaag 16 weken. Ben naar de huisarts geweest en die heeft me min of meer op non-actief gezet. Ik had het te druk en veel te veel stress op het moment. Ik moet ook voorlopig iets meer op controle komen en als ik me niet lekker voel moet ik bellen. Dus neem een stapje terug zou ik zeggen. Bevalt mij in ieder geval prima en sinds gisteren is het ook echt wel minder.
 
Had het zelf ook bij deze zwangerschap bij 22 weken. Volgens de verloskundige kon het zelfs vanaf 12 weken, vooral bij tweede en volgende zwangerschappen. Dus waarschijnlijk heb je harde buiken en het kan geen kwaad, maar als je ze inderdaad geregeld hebt, moet je alles in een iets rustiger tempo gaan doen.
 
Ik heb sinds zondag af en toe harde buiken, vk zegt dat je goed je rudt moet nemen, en ik moest voor de zekerheid me urine laten nakijken, want het schijnt ook te kunnen zijn dat je ivm harde buiken een blaasontsteking kan hebben, gelukkig was het schoon, dus echt je rust nemen.
 
Ik ben bijna 25 weken zwanger en heb ook veel last van harde buiken. Ik mag nu van de verloskundige een week lang helemaal niets doen (geen huishouden,boodschappen etc..). Verder moet ik 8 uur per nacht slapen, en 2 uur na de lunch. Anders heb ik kans dat het weeen worden. Als ik jou was zou ik dus inderdaad wat rustiger aan gaan doen zoals de rest ook aangeeft.
 
Terug
Bovenaan