Harde buiken!?

Hallo,

Ik heb een vraagje:

Ik ben nu 17 weken zwanger van ons eerste kindje.
Ook heb ik al een behoorlijk buikje!

nu had ik gister ochtend toen ik nog op bed lag een heel raar gevoel in mijn buik. het voelde net of dat de baarmoeder op een bepaald punt samen trok. Het voelde hard aan. Dit duurde maar een paar sec. maar ik vraag me af of dat normaal is!?
Heb wel eens gehoord van harde buiken. Maar is het daar nog niet te vroeg voor...

Wie heeft hier ervaring mee?

Verder gaat alles goed met de kleine, die is duidelijk aanwezig :) over twee weken de 20 weken echo... ben heel benieuwd!

groetjes, dromertje
 
toen ik zwanger was van mijn eerste, had ik dat ook al zo vroeg. Kan geen kwaad hor.
maar ik merkte wel dat als ik drukke dag had, of als ik ging tillen dat het erger werd.

gr.

conny (6+1 weken zwanger)
 
Ja ik had het ook al vanaf 17 weken bij mijn eerste... vond het wel een heel gek gevoel in het begin maar het geeft niks hoor! Je baarmoeder trekt altijd samen ook als je niet zwanger bent. Maar als je baarmoeder groter wordt ga je het ook voelt, dus het is heel normaal!
 
Bedankt voor jullie reactie's.

Mijn moeder zei ook al dat het geen kwaad kon. Maar toch wou ik het ook nog van anderen horen!

Mijn collega vetelde me gisteren dat het ook de kleine kan zijn. die net zijn elleboog omhoog duwt. of dat hij met zijn kontje omhoog drukt! omdat het niet steeds op dezelfde plek is. en maar even duurt. vooral als ik het aanraak, dan is dat harde gevoel zomaar weer weg!

Nou ja, in beide gevallen kan het geen kwaad. Zolang het maar niet samen gaat met krampen en bloedverlies!!

gr.
 
Terug
Bovenaan