Harde buiken

Hai dames,

De avond voor mijn 20 weken echo kreeg ik mijn allereerste harde buik.
Grappig gevoel, direct herkenbaar als zijnde harde buik.
Vandaag ben ik precies 22 weken zwanger en heb dagelijks harde buiken, meerdere keren per dag.
Ze zijn niet pijnlijk, maar toch wil ik graag weten of jullie dit ook zo vaak hebben???
Heb het idee, dat ik mijn kindje (hierdoor) minder vaak voel bewegen.
Mijn vriend voelt de baby al goed en heeft met een oor op mijn buik zelfs het hartje van ons kindje kunnen horen!
Hoop dat jullie je allemaal goed voelen.
Ik geniet volop!

met harde buiken moet je wel uit kijken hoor! vooral als je nog maar 22 weken bent. Ik zou het even aangeven aan je verloskundige/gyn. Want het kan namelijk ook wel gevaarlijk zijn wat ik heb gehoord. Ik ben nu 23 weken heb nog geen harde buiken gehad geloof ik weet niet zo goed het voelt als het wel zo is.
succes!

Het is geen goed teken als je dagelijks harde buiken hebt. Dit is toch een teken dat je het rustiger aan moet doen.
Het kan namelijk schadelijk zijn voor je kindje.
Ik zou het wel even met je VK bespreken.
Die zal waarschijnlijk ook zeggen dat je rustig aan moet doen.

Ik sluit me helemaal aan bij de dames hierboven...
Ik heb alleen last van een harde buik na een orgasme, maar dit trekt binnen 10 minuten weer weg en is een bekend verschijnsel aangezien je baarmoeder samentrekt.
Ook hier is het niet pijnlijk gelukkig. Voelt apart, als een harde bal onder in je buik.
Maar ik zou inderdaad de verloskundige bellen.

Heb nog even voor je gekeken wat er over te lezen valt:

Heb je vaak een harde buik?
Het is heel normaal om soms een harde buik te hebben tijdens je zwangerschap. Maar heb je vaker dan vier keer per uur een harde buik? Of heb je steeds aan het eind van de dag een harde buik? Dan kan dat betekenen dat je overdag te veel doet. Doe het dan wat rustiger aan. Het kan namelijk dat de harde buiken over gaan in weeën en dat is nog helemaal niet de bedoeling.

Is een harde buik gevaarlijk voor je kindje"?
Je kindje heeft geen last van jouw harde buiken. Het is zelfs goed voor zijn of haar ontwikkeling. Door een harde buik komt er namelijk meer druk op de baarmoeder. Dat maakt de hersentjes van je kindje ‘wakker’, waardoor ze meer groeien. Dat is uit onderzoek gebleken.

Dus af en toe is niet erg maar kijk uit en zoals ik net ook al zei, ik zou even bellen.
Succes!

Dank voor jullie reacties!
Ga inderdaad morgen wel even bellen voor de zekerheid.
Merk dat ik het als gymdocent lastig vind, om het rustig aan te doen.
Voor mijn gevoel hou ik al flink rekening met mijn dikke buik, maar in de avonden krijg ik toch de rekening gepresenteerd, met als gevolg harde buiken...
Voel mijn kindje gelukkig weer de hele dag vandaag!

Harde buiken zijn NIET erg!! Laat je niet gek maken! harde buiken zijn normaal, je baarmoeder is een spier die regelmatig samentrekt. Ook als je niet zwanger bent trekt hij samen alleen voel je het dan niet. Als je wat verder in de zwangerschap bent ga je ze gewoon beter voelen. Soms als de baby flink beweegt, kan dat al ontaarden in een harde buik, ook als je blaas vol zit of je darmkrampen hebt. Zolang ze niet pijnlijk zijn, niet regelmatig zijn en je er niet meer dan 4 in een uur hebt hoef je echt niet bang te zijn. In het laatste deel van je zwangerschap krijg je er zeker dagelijks mee te maken. er zijn maar weinig vrouwen die er helemaal geen last van hebben, de meesten hebben ze dus wel! Ik heb er zelf ook wel een paar per dag!
Wel is het zo dat jij ze vaak 's avonds hebt, dat is wel een teken dat je overdag te druk bent. Vaak na een vermoeide dag of drukke dagen, komen de harde buiken bij rust. Daar zou ik dus echt op gaan letten. Als gymdocent ben je de hele dag met je lichaam bezig! Dus meer toekijken vanaf nu! Ik ken het, geef zelf gym aan mijn groep 7 en dan merk dat je al snel teveel gaat doen.

Meid, niet teveel zorgen maken maar wel je rust pakken!

Pijnlijke harde buiken die regelmatig zijn, zijn vaak weeën...
Harde buiken voelen wel een beetje vervelend maar als je ze weg moet zuchten of je helemaal niet meer lekker kunt zitten als je er 1 hebt, dan is het goed even de vk te bellen!

Terug
Bovenaan