Harde buiken

Hallo meiden,

Sinds een paar dagen heb ik best wel last van harde buiken. Vooral met opstaan en met lopen. Ik doe rustig aan en luister goed naar m'n lijf, maar daar lijken m'n harde buiken geen boodschap aan te hebben. Verloskundige gaf inderdaad aan rustig aan te doen. Maar ik ben even benieuwd of jullie hier misschien ervaring mee hebben.

Alvast bedankt!

Hey mamma van Happy

Ik heb al vanaf week 16 last van harde buiken ook vooral bij het opstaan en naar de wc gaan. De verloskundige gaf mijn ook het advies om rustig aan te doen en dat helpt bij mijn ook niet. Ik moet morgen weer naar haar toe en dan ga ik het nog een keer na vragen ik laat je wel iets weten.

groetjes kim

Hoi Kim,
Ik heb het inderdaad ook bij het naar de wc gaan. Vooral het opstaan vanaf de 'pot'. Ik moet wel zeggen dat als ik erg goed op m'n ademhaling let, heel bewust m'n buik loslaten dat dat dan soms iets helpt. Ik hoor graag van je wat je vk ervan zegt.

Thnx.

Als je een volle blaas uitplast mondt dit vaak uit in een harde buik omdat je baarmoeder ook reageert op externe factoren. Bijv opstaan, veel lopen, plassen, poepen en onverwachte bewegingen, of bewegingen van de baby.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik er ook snel last van. Al vanaf de 18e week. ik maakte me er nooit druk over. Ze deden geen pijn en ik had er niet meer dan 3 in een uur. Ook zat er totaal geen regelmaat in. Soms had ik dagen sneller last dan andere dagen. als ik meer last kreeg ging ik het wel rustiger aan doen.

Nu bij de tweede heb ik veel minder. Af en toe voel ik wel eens wat. Vooral na het plassen of als ik snel opsta... maar voor de rest heb ik het niet snel. Dus het verschilt per zwangerschap.

Probeer je niet te druk te maken als:

* je er niet meer dan 4 in een uur hebt!
* ze niet pijnlijk zijn

Komen ze in regelmaat en zijn ze pijnlijk dan zou ik wel contact opnemen met de vk.

Succes!

Hoi mamma van Happy

De verloskundige vertelde eigenlijk het zelfde als wat Bloempje27 zegt. Het kan zijn als je naar de wc moet dat je baarmoeder wat op je blaas rust als je blaas dan leeg is kan je baarmoeder wat naar beneden zakken en dan kan je een harde buik krijgen.
Het kan geen kwaat alleen ze raade wel aan om het een beetje rustig aan te doen.

groetjes kim

Hoi Kim,
Bedankt voor je reactie. Ik voel inderdaad heel goed als m'n blaas vol is en heerlijk relaxed als ie weer leeg is!!! En rustig aan blijven we ook doen. Ik ga woensdag naar een yogasessie om het ontspannen weer even op te krikken, ademhalen naar m'n buik toe helpt ook heel goed trouwens.

Nogmaals bedankt en jij ook veel succes ermee.

Greetz

Terug
Bovenaan