Harde Buiken

Hey allemaal

Ik heb sinds 1 week elke dag harde buiken, Ik word er echt gek van. Zodra ik ga staan word mijn buik hard. Alleen als ik lig, gaan ze weg. Ik Ben nu 33,5 weken zwanger. Mijn verlof gaat morgen officieel in. Helaas heb Ik de Laatste 2 maanden nog maar 2 uur per dag gewerkt door mijn bekeninstabiliteit. Maar nu kan Ik echt Niets meer. Ik word er erg gefrusteerd van. Hebben Jullie ook last van harde buiken? Ik Ben bang dat dit nog Lange 6 weken worden.

Liefs mij

Hoi,

Ik heb ook al vaak harde buiken vanaf 25 weken zwangerschap.
Ik ben nu 34 weken en 2 dagen zwanger.
Ik ben nu steeds het ziekenhuis in en ziekenhuis doordat ik de laatste 2 weken hevige bloedingen heb gehad..allemaal niet leuk.
Ik moet ook volledige rust houden..maar met een peutertje van 2 in huis is dat best moeilijk.
Maar mijn man en familie helpen me goed met alles.
De laatste loodjes he..

Liefs

hoi zeevrouw,

dat heb ik ook gehad vorige week!was toen 34 weken.. kon niet opstaan zonder harde buik.. ontzettend vervelend.. uiteindelijk bleek dat ik blaasontsteking had en daardoor die harde buiken.. dus misschien even het checken waard?

liefs

Ik dacht ook dat ik een blaasonsteking had. Maar de urine test was negatief. Maandag ga ik weer urine in leveren . Ik heb helaas tijdens mijn zwangerschap al 2 blaasonstekingen gehad en al 4 antiobiotica kuren gehad. Dus ik hoop dat dat het niet is.

Sterkte zeevang! Het lijkt me heel vervelend om steeds bloedingen te hebben . K hoop dat de laatste weekjes snel voorbij gaan voor je

Liefs mij

Harde buiken horen erbij hoor. Als je er niet meer dan 4 in een uur hebt hoef je niet bang te zijn. En ja harde buiken kun je spontaan krijgen, doordat de baarmoeder een spier is die regelmatig samentrekt. Zeker in het laatste gedeelte van de zwangerschap oefent die spier zich voor het echte werk.
daarnaast reageert ie op externe factoren: een volle blaas, trappen van de baby, duwen van de baby, opstaan, snel lopen, darmkrampen....

Zolang ze niet spontaan in ritme komen (om de 5 a 10 min) hoef je je geen zorgen te maken. Misschien iets meer rust nemen. ik heb 's morgens altijd minder last! Lekker 's middags een dutje doen...

hey hey

ik heb ook heel veel harde buiken
zo veel dat het soms met lopen erg pijnlijk kan zijn
en ik dan gewoon moet gaan zitten om het te laten zakken.
zo lang ze niet met regelmaat komen kan het geen kwaad en hoor dat er gewoon bij...
maar het is wel eens vervelend.
en ook wel vermoeiend niet alleen lichamelijk meet ook psychisch
je maak je dan toch zorgen terwijl het iets is dat er gewoon bij hoor in het laatste deel van je zwangerschap..

maar goed veel sterkte en niet te veel piekeren!!!

liefs shirl.

Terug
Bovenaan