Harde buiken

Ha meiden,

Even een vraagje waar jullie misschien wel antwoord op weten. Ik heb steeds meer last van harde buiken en ze komen ook steeds regelmatiger. Tot voor kort had ik ze wel eens, maar dan vooral 's avonds. Nu gaat het eigenlijk de hele dag door en heb ik er minimaal elk half uur wel een.

Kan dat betekenen dat de bevalling aanstaande is, of hoeft dit nog helemaall niets te zeggen? Ik heb geen idee en er is vast wel een ervaringsdeskundige!

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Veel liefs, Marieke

Hej,

Ik heb ze ook al weken..en hier nog geen bevalling te bekennen..donderdag 39 weken!!
Ik geloof niet dat het betekent dat de bevalling aanstaande is...maar zodra ze met regelmaat en meer pijn gaan doen kan het wel overgaan in weeën..dus wie weet...wat dat betreft weet je het nooit!!

Ik hoop dat de verloskundige donderdag ff wil "kijken" of er wat gebeurd...heb veel krampen/harde buiken..wil graag weten of dit ook wat werk doet..en wie weet dat ze kan strippen..!!

Succes met de harde buiken!!

Liefs Liesbeth

Ik denk dat het weinig zegt. Bij mijn eerste zwangerschap had ik al harde buiken vanaf 15 weken!
Nu vanaf een week of 32 en de hele dag door. Ben nu 35w4d. Ik let er niet op hoe vaak ik ze heb, maar meerdere per uur zeker. Zolang ze niet pijnlijk zijn zegt het niks.

Zegt inderdaad niks, maar als je het zekere voor het onzekere wilt, gewoon je verloskundige/gynea even vragen.
En inderdaad pijnlijke regelmatige harde buiken zijn een teken van een aanstaande bevalling

Ik heb net hier thuis weer een CTG gehad en inderdaad... ik had ze aan de lopende band. Dat kon ik natuurlijk voelen, maar zag ik ook mooi terug op het scherm.

De verpleegster die hier was zou het voor de zekerheid vanmiddag even bespreken met de arts. Maar, de meeste zijn niet pijnlijk. Af en toe zit er eentje tussen waarbij ik wat menstruatieachtige pijnscheuten heb, maar die zijn ver in de minderheid.

Bedankt voor jullie reacties!

Liefs, Marieke

Wie weet... Hoewel t voor jouw kindje wellicht beter is nog eventjes te blijven zitten... Hier ook veel harde buiken/ voorweeen, soms alleen hard, zonder pijn en soms echt ff ongemakkelijk pijnlijk. Hihi omdat ik de pijn van de weeën van de vorige x nog wel herinner weet ik dat t niks is en er zit geen mooie regelmaat in, maar vanmorgen had de Gyn ff gevoeld en had ik toch al 3 cm ontsluiting.. :) hij wilde gaan strippen, maar zei dat t hiervoor al te open was en hij dan m'n vliezen zou breken, wat beter was van niet, dus ik hoop heel hard dat het toch gaat doorzetten nu hier (ik ben zondag uitgerekend)

Sterkte en succes!

Ha Mickey,

Jeetje, wat spannend zeg! Het kan dus nooit heel lang meer duren meer bij jou!
Ontzettend veel succes met de laatste loodjes en hopelijk ben je snel opnieuw mama!
En dan... heerlijk genieten!

veel liefs, Marieke

Terug
Bovenaan