harde buiken

Ik ben nu 31 weken zwanger en heb heel veel last van harde buiken.Heb het al met de verloskundige besproken;moet voor de zekerheid even urine controleren voor blaasontsteking,maar dat is het waarschijnlijk niet.Heb het soms in rust maar vooral als ik loop, opsta (als ik beweeg dus).Herkent iemand dit? En dan dus vooral harde buiken bij eigenlijk iedere beweging die je maakt? En zo ja,moesten jullie daarvoor toch meer rust nemen of kan het geen kwaad als het door bewegingen komt?
 
Hoi,
Ik ben nu 31 weken en 5 dagen en heb er ook veel last van. Inderdaad iedere keer als je opstaat ed. Gisteren ben ik bij de vk geweest en zij zei dat ik echt rustiger aan moet doen nu en dus minder moet gaan werken.

Groetjes Wendy
 
heeej ,, ik heb het ook gehad heel vroeg ook zo rond de 30e week ... ik dacht ook dat het geen blaas ontsteking was ,,, toen had ik er ineens 2 achter elkaar ,,, je merkt vrij weinig van een blaas ontsteking als je zwanger bent in ieder geval dat kan ,,, ik merk het niet ik weet het gewoon door een onder zoek .., heel erg raar allemaal ,,,
sterkte ,,,,groetjes
 
Haihai,
Ik stond erg op controle wegens dreigende vroeggeboorte (die ook uiteindelijk heeft doorgezet helaas) en er werd mij vooral gezegd dat ik rustig aan moest doen (maar dan ook echt rustig, geen huishouden doen, niet gaan fietsen, niet veel lopen, geen boodschappen doen etc etc).
Verder dat harde buiken kunnen, maar het hoort (nog) niet pijn te doen, ze mogen ook niet regelmatig komen (elke 10 minuten of vaker) en je mag ook geen bloedverlies of vruchtwater verlies hebben (maar dat lijkt me nog al logisch ;-)). Als je daar allemaal verder geen last van hebt probeer gewoon echt rustig aan te doen en kijk of het werkt, zo niet kan je altijd om extra controle vragen.

Bij mij merkte ik dat er iets niet helemaal goed was toen ik 7 harde buiken had in een uur. En al helemaal toen ze pijn begonnen te doen natuurlijk.

Sterkte ermee :)
Liefs
 
Ik heb al sinds 20 weken veel harde buiken.Ben toen minder gaan werken 5x 5 uur. Daarna was het wel minder nu sinds het weekend weer erger. Als ik lig of zit heb ik er geen last van. Wel als ik loop of beweeg. Heb het aan de vk laten voelen en die zei dat het bij mij halve harde buiken zijn ze duren maar een paar seconde en worden niet keihard. Natuurlijk wel iets om in de gaten te houden. Ze zei tegen mij als ik vaker dan 4x per uur echt een keiharde buik heb of als ze 2x per dag langer dan 10 min. duren ik aan de bel moet trekken.Ook als ze pijn gaan doen uiteraard.H wel het idee dat het ook te maken heb met de groei van mn buik. Ik maak me er overigens wel veel zorgen over, ben bang dat de babe te vroeg komt.ben nu 24+4 wkn
 
Ik had het met mijn zwangerschap ook.. Vanaf de 34ste week tot de bevalling.. Heel vervelend maar bleek uiteindelijk bij de start van de bevalling al wel mooi 3cm ontsluiting te hebben!! Ze hebben nut!
 
Hier 34 + 6 en ook harde buiken, op dit moment met een weke baarmoederhalsmond..
Hier kreeg ik het advies van de dokter op bedrust te nemen is alleen erg lastig i.v.m. dat ik niet stil kan liggen en zitten hahahah..

Liefs Meisje1990
 
Terug
Bovenaan