Harde buiken

Ik ben nu 39+2 wk zwanger en heb al paar dagen steeds last van harde buiken! En flinke steken inme onderste... Nou zijn die harde buiken niet omde 5 min ofzo dus k weet eigenlijk niet echt wat ik er mee moet... Heb t wel de heledag door, omde 5 min, 10 min, halfuur etc nie regelmatig dus.. Had gister ook een kleinbeetje slijm met bloedverlies, maar dat scheint normaal te zijn.

Da's wel hoe het ongeveer begint bij een eerste bevalling, maar het kan nog wel een week of langer duren. Het zijn voornamelijk indalings weeën en aan het slijm te horen zorgen ze voor een klein beetje ontsluiting, je baarmoedermond is aan het verweken en dan komt er slijm vrij
.
Meestal heb je voor het bevallen door dit soort weeën al een ontsluiting van tussen de 1-3 cm afhankelijk van hoe ver je kindje is ingedaald. Het maakt de uiteindelijke bevalling wel wat makkelijker.

De een verliest de slijmprop in een keer de ander heel geleidelijk, ik heb beide bevallingen wel slijm in een heleboel kleuren gezien maar nooit een hele slijmprop.

Pak deze week nog wat extra rust, ontspanning helpt, misschien zit je aan het eind van de week wel met een kindje in je armen en heb je weinig rust.

Gr CAAT85
39wk+1

tja aan de ene kant zou ik idd zeggen dat de bevalling is begonnen maar ik kan ook uit ervaring spreken dat het dan nog 3 weken kan duren.
ik heb 3 weken lang met die voorweeen gelopen bij mn 2e.
bij mn eerste begon het zoals jij nu omschrijft.

spannend hoor! we horen het wel als de klap is gevallen hihihi

liefs, do

Nou kheb tog ff me verloskundige gebeld om t ff doortegeven. En volgens haar zouden het ook voorweeen kunnen zijn of dat gwn de bevalling gaat beginnen. Ben namelijk donderdag uitgerekend maar t zou natuurlijk nog veel langer kunnen duren.. Ben die harde buiken wel zat hoor pfff

Terug
Bovenaan