<p>Dag dames,</p><p>Inmiddels ben ik 30 weken en 2 dagen zwanger. Sinds week 27 kreeg ik gespannen buiken die aanhielden. Die zondag was echt zo heftig dat ik wakker werd met een keiharde buik en ook mijn baby niet meer voelde, na een bezoek aan de verloskundige door voor een ' minder leven consult' in het ziekenhuis. Zoals elke echo/ afspraak alles weer super met de kleine dame (gelukkig!) Ik ben totaal onderzocht , inclusief blaasonsteking ect en ook bij mij alles goed.</p><p>Echter zijn sinds die tijd de gespannen buiken gebleven. Zowel het ziekenhuis als de VK gaat ervanuit dat het komt omdat mijn banden en buikwand erg sterk zijn (altijd heel sportief geweest) en dat in combinatie met het snel groeien van de baarmoeder en baby zorgen ervoor dat de buik onder spanning staat en voor mij erg vervelend is (en licht pijnlijk).</p><p>Ik verricht geen fysieke activiteiten meer, draag overdag een buikband, neem veel rust en neem 2x per dag een warme douche.. Maakt helaas geen tot weinig verschil.</p><p> </p><p>Ik vroeg me af, zijn er dames die dit herkennen en hebben jullie misschien tips? Hoe gaan jullie hiermee om?</p>