Harde ontlasting baby 10 maanden

<p>Ik heb een vraagje. Onze kleine man heeft al een aantal weken last van harde ontlasting.</p><p>Hij eet en drinkt goed. brood, Fruit, groente aardappelen vlees gepureerd. En hij krijgt nog 2 melkflessen.een vrolijk mannetje verder. Alleen het poepen kost hem veel moeite en soms denken we hij heeft gepoept maar dan is er niks uit gekomen. Verder poept hij wel 3 tot 4x een harde keutel.</p><p>Heeft iemand tips hoe we de ontlasting weer wat zachter krijgen?</p><p>Liefs marieke</p>

Krijgt hij ook drinken tussendoor? Bij mij werd aangegeven dat ze op deze leeftijd als ze ook goed vast voedsel eten ook wel water tussendoor moeten drinken

Hallo,
Erg vervelend en herkenbaar! Onze zoon had het vanaf 7 maand ook. Heb toen een tijdje lactulose van de huisarts gebruikt. Daar ben ik inmiddels mee gestopt. Op aanraden van het CB en de huisarts geef ik onze zoon een paar keer per week kiwi met bijvoorbeeld appel. Dit werkt super goed! Zo blijft zijn ontlasting regelmatig en 'normaal'. Ook geef ik geen banaan meer, al zijn de meningen daarover verdeeld. Bij onze zoon werkte het in iedergeval niet mee voor een goede ontlasting. Ook krijgt hij af en toe bruine bonen wat ook goed werkt. Volgens het CB was verse sinasappelsap ook laxerend, al hebben we dat nog niet geprobeerd. Ik merk wel dat ik hem 'dit' eten moet blijven aanbieden anders is het weer mis. 
Erg vervelend en veel succes, hoop dat je er wat mee kunt! 

Hallo,
Erg vervelend en herkenbaar! Onze zoon had het vanaf 7 maand ook. Heb toen een tijdje lactulose van de huisarts gebruikt. Daar ben ik inmiddels mee gestopt. Op aanraden van het CB en de huisarts geef ik onze zoon een paar keer per week kiwi met bijvoorbeeld appel. Dit werkt super goed! Zo blijft zijn ontlasting regelmatig en 'normaal'. Ook geef ik geen banaan meer, al zijn de meningen daarover verdeeld. Bij onze zoon werkte het in iedergeval niet mee voor een goede ontlasting. Ook krijgt hij af en toe bruine bonen wat ook goed werkt. Volgens het CB was verse sinasappelsap ook laxerend, al hebben we dat nog niet geprobeerd. Ik merk wel dat ik hem 'dit' eten moet blijven aanbieden anders is het weer mis. 
Erg vervelend en veel succes, hoop dat je er wat mee kunt! 

Terug
Bovenaan