Harde ontlasting door fruit?

Onze zoon, bijna 6 maanden, krijgt vanaf zijn 4e week Omneo omdat hij harde ontlasting had. Omneo werkte goed, ontlasting was regelmatig en dun. Maar nu krijgt hij sinds een week fruit (1 eetlepel per dag) en sinds een paar dagen wordt zijn poep weer steeds dikker. Heb het idee dat dit door het fruit komt, ga hem dus maar geen banaan meer geven maar peer of zo. Wie herkent dit en zijn er tips om de ontlasting zacht te houden ook als je fruit en straks ook groente geeft??
 
OOk ons dochtertje van 4,5 maand heeft te dikke ontlasting en krijgt al een hele tijd friso comfort. Dit helpt niet voldoende en nu kreeg ik het advies om met peer of abrikoos te beginnen. Banaan werkt eerder stoppend.
 
hoi, sinasappelsap, half sinasappeltje uitgeknepen, deed het altijd erg goed bij mijn zoon!!Dat deed ik dan door het andere gepureerde fruit, als het te dun werd, deed ik er wat liga bij.
Enfin, vond ik wel goed helpen, succes
 
Mijn dochter had ook altijd harde ontlasting en dronk ook omneo, maar vanaf het moment dat ik ben begonnen met fruithapjes was het gelijk over. Ze is nu 8 maanden en heeft er nooit meer last van gehad. ik heb zelfs de gewone nutrilon opvolgmelk gegeven toen ze 6 maanden was.
 
Onze zoon had geen last van dikke ontlasting totdat ik hem banaan ging geven. Banaan werkt zeer stoppend en daarom wordt het ook vaak afgeraden bij jonge kinderen jekan het wel geven maar je moet wel op de ontlasting letten. Ik ben daarna gestopt met banaan te geven. Nu ben ik een aantal maanden verder en ben het weer beginnen te geven. Nu heeft hij er totaal geen last meer van. Je kan dus beter nog een paar maanden wachten met het geven van banaan. Verder kan je eigenlijk alle fruitsoorten geven.
 
Terug
Bovenaan