harde ontlasting en bloedverlies

Goedemiddag dames,

Ik heb vandaag na het hebben van harde ontlasting vaginaal bloedverlies gehad.
Natuurlijk gelijk helemaal in paniek, het laatste wat je verwacht als je 22 weken zwanger bent is dit soort onzekerheden.

Zijn er meer vrouwen die hier wel eens last van hebben gehad?

Ik heb wel meteen de VK gebeld omdat ik zeeer onzeker was maar zij vertelde mij dat het niet direct reden voor paniek was.

liefs Manoek

Hi Manoek,
weet je zeker dat het vaginaal bloedverlies was? Het zou ookkunnen zijn dat je aambeien hebt, die je simpelweg kapotgeperst hebt met je harde ontlasting.
Goed van je dat je de VK meteen hebt gebeld trouwens.
Sterkte ermee,
Patricia

Hi Manoek,

Ik heb het ook gehad, zelfs 2x en bij mij was er niets aan de hand. Door de harde ontlasting ontstaat er wat druk op je baarmoedermond en die is tijdens je zwangerschap heel goed doorbloed en dan kan er een drupje bloed komen. Zo'n drupje ziet er vermengd met slijm meestal uit alsof het veel meer is. Als je baarmoedermond zo gevoelig is, kan het ook na het vrijen een keer voorkomen dat je wat bloed hebt.

Als het nog een keer gebeurt, moet je wel weer je vk bellen. Bloedverlies moet je nu eenmaal altijd melden.

Ik hoop dat je snel over de schrik heen bent.

Laura

ps ook wel uitkijken met de harde ontlasting dat je geen aambeien krijgt. veel water drinken en vezels eten ed, maar dat heb je vast ook al van je vk gehoord.

hoi allemaal,

Heb dus echt last al van aambeien, gisteren en vandaag tot bloedens toe van mijn anus dan gelukkig!!!
Heb al van alles geprobeert rosvice laxo pruimen vezelrijk eten!!!! Maar sinds deze week is het een ramp!!!
Durf haast niet naar de wc te gaan, maar goed hoop dat jullie nog wat meer tips hebben!!!
Ga morgen naar de frauenartz hier in Duitsland, voor bloeduitslag van de nekplooimeting en een echo, ga dit ook meteen vragen!!!
Succes ermee jullie!!!!

Liefs sandy 16wk en 2dgn

Voor duits meisje,

die pruimen en roosvicee alleen is voor mij ook niet voldoende.
Ik doe het volgende dagelijks:
een snee roggebrood en de rest volkoren brood (nooit meer tarwe of wit brood)
flesje yakult
veel vers fruit en rauwe groenten (nooit bananen)
veel drinken
2 koppen koffie
fietsen

laxeermiddelen gebruik ik niet, heb ik ook nooit gedaan en schijnt ook niet verstandig te zijn als je zwanger bent.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes,
Janneke

Dat je geen laxeermiddelen moet gebruiken tijdens de zwangerschap is echt onzin. Hard persen en aambeien is echt niet goed. Je moet het patroon gaan doorbreken hoor Duits Meisje, anders wordt het alleen maar erger. Ik gebruik Lactulosesiroop. Dat haal je bij de apotheek en is 100% veilig tijdens de zwangerschap. Het wordt zelfs aan baby's voorgeschreven die verstoppingsverschijnselen hebben.
Er staat op de fles 30ml na je ontbijt, bij mij is 15 ml voldoende omdat ik het bijna elke dag neem. Het kost 2,95 voor 300 ml. Dus dat is echt de moeite wel van t proberen. Je krijgt er ook niet zo'n kramp van als bij gebruik van Roosvicee Laxo, je ontlasting wordt gewoon wat breieriger, zachter. Meestal kan ik nu binnen een half uur na het ontbijt al naar de wc, zo hou je gewoon lekker regelmaat in je stoelgang.
Tijdens je zwangerschap worden je darmen lui onder invloed van de hormonen, je kan dus water drinken, vezelrijk eten aan het lijnzaad etc, maar dat wil vaak toch niet genoeg helpen.

Succes ermee!
Groetjes
Wasabimammie!

hoi hoi

mijn gyn. zegt dat lactulose volkomen veilig,
ze schrijven het als eerste voor bij obstipatie en zwanger zijn.
ben het zelf 2 dagen vergeten , dat kan ik nu goed merken.

groetjes natasja

Terug
Bovenaan