Harde ontlasting en Omneo 2

Onze zoon krijgt nu Omneo 2 (hij is half jaar) wat fruit en groenten, de hoeveelheden van de fruit en groenten zijn natuurlijk nog minimaal, daarnaast geef ik af en toe extra water, zonnebloemolie in 1 flesje per dag maar nog poept hij moeizaam. Iemand anders nog een wondermiddel?
 
In plaats van de zonnebloemolie kun je wellicht olijfolie proberen. Probeer je kind verders zoveel mogelijk te laten drinken. Verders was mijn ervaring dat verse fruithapjes veel beter waren. Vaak perste ik een sinaasappel uit en deed hier wat van door de fruithap. Wellicht vindt hij geperste en gezeefde sinaasappelsap aangelengd met water en wat diksap ook lekker. Bij mijn dochter hadden citrusvruchten over het algemeen een positieve invloed
 
Hallo !

Dit probleem is heel herkenbaar. Onze dochter heeft ook Omneo 2. Zij is nu 7 maanden. De prolemen zijn weg maar in geval van nood heb ik lactulose bij de apotheek gehaald. Gegarandeerd succes.
Dit op aanraden van de kinderarts. Ik heb het maar twee keer hoeven te grbuiken. Een beetje laxo van Roosvicee door wat peer (fruit) heen of een sapje van maken, helpt ook. Niet vaker dan twee keer achter elkaar doen. Ook niet langer dan twee dagen. Je helpt er de darmen op den duur niet echt mee. Wij gebruiken het als onze dochter niet meer weet waar ze het moet zoeken.
Succes !

Marjon
 
Wederom een vraagje van mij, had de vraag over bananen al gesteld maar ik las in een reactie dat appels dan ook verboden zijn. Ik geef onze zoon appels met schil, dat is volgens CB goed. Daarnaast geef ik extra water en olijfolie (deze olie niet iedere dag maar af en toe)
 
Wij hebben in verband met veel darmproblemen ook nutrilon omneo gebruikt, maar toe Timo 6 maanden was zijn we overgestapt op de normale nutrilon 2. Hij is nu 7.5 mnd, eet en drinkt prima en heeft totaal geen last meer van zijn darmen. Dus misschien is jou kindje er ook wel aan toe om op de normale voeding over te stappen en heb je dan juist niet meer die problemen.
 
Terug
Bovenaan