harde ontlasting, moeilijk eruit te krijgen..

Hallo allemaal,

ik had net mijn zoontje de fles gegeven en toen begon hij te poepen maar hij perste zo hard dat de inhoud van de fles er weer uit kwam.. hij had het er echt even moeilijk mee.
ik vond het zo zielig voor hem hij liep helemaal rood aan.
nu denk ik dat ik na het fruithapje maar wat te drinken geef want de ontlasting is zo dik dat hij het er met moeite uit krijgt. wat geven jullie je kindjes te drinken? ik dacht dat ik hem wel thee kon geven.. water wil hij niet dat heb ik al geprobeerd.

Groetjes, Christien

Hoi Christien,

het kan inderdaad aan het fruithapje liggen. Dit is toch anders te verteren dan borst- of flesvoeding.
Wij geven onze meid babythee, die krijg je in Duitsland. Maar je mag je kindje ook vruchtenthee zonder suiker geven. Rooibosthee vinden kinderen ook vaak lekker.
Gewoon proberen dus.

Groetjes Anne

Hoi,

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, want vanaf 6 maanden zijn er ook fruithapjes met rozenbottel en er is nog 1 met pruimen.
Wanneer yordi moeilijk of niet kan poepen, dan geef ik hem altijd dat fruithapje en dan weet ik zeker dat hij die dag wel kan poepen en soms dan wel 2x op een dag.
Ook smeerde ik dan wat vasaline aan de anus, want dan kan zijn ontslating er ook makkelijker langs zeg maar en dan doet dat ook niet zoveel pijn.

Liefs marielle

Hoihoi,

Weet je wat echt supergoed helpt: Kindicol van VSM. Dat zijn homeopatische druppeltjes, kan je gewoon bij de drogist halen en ook bij sommige supermarkten.
Mijn zoontje heeft er ook enorm veel last van gehad. Toen hij fruithap kreeg werd het wel minder. Ik doe ook altijd  20 ml  meer water bij zijn fles en geef hem tussendoor af en toe een slok water of diksap.
Succes ermee!

Groetjes!

fruithapjes werken meestal juist laxerend
10 cc extra water door de fles voeding isook en goede optie
of een flesje met roosivicee diksap laxo
Kindicol is ook een goed middeltje om de ontlasting wat zachter te maken

succes

Tim (6 mnd) had dit pas ook. kMaak de fruithapjes zelf en had er banaan in gedaan.. nooit meer dus. kHeb hem toen  meloen gegeven, dat schijnt een laxerende werking te hebben dat klopt echt! tWas gelijk over.

Terug
Bovenaan