Harde ontlasting na geven fruit, niet kunnen poepen

Hoi,

Mijn dochtertje van bijna 6 mnd krijgt na het geven van fruit (potje 4 mnd) last met haar ontlasting. Ze is dan dagen (soms 2 dagen) alleen maar aan het proberen om te poepen, dit lukt haar dan niet. Na een aantal dagen komt het uiteindelijk wel, maar dan poept ze vier keer op een dag 1 keutel. Echt heel erg zielig om haar zo te zien lijden.

We geven alleen de fruitsoorten, appel en peer. Geen banaan.
Ze vind het fruit ontzettend lekker en ik vind het zo jammer om haar dat te ontnemen.
Nu ben ik even groente gaan geven i.p.v. fruit. Tot op heden alleen worteltjes. Dit vindt ze ook lekker, en het poepen gaat nu weer goed, maar hoe moet het nu met het fruit?

Ze krijgt als flesvoeding trouwens Omneo ivm de darmkrampjes die ze als klein baby'tje had. Deze voeding wil ik binnenkort afbouwen als we met de opvolgmelk moeten beginnen.

groetjes Sabine, mama van Milan en Dani
 
misschien is het een idee om haar pruimentegeven met een ander fruit erdoor gewoon zelf maaken en ik deet er voor de vezels wat bambix door
je kan aleen niet elkedag pruimen geven maar misschien de dag na dat ze gewoon fruit heeft gehad
want pruimen werken laxerend

ik hoop dat je er wat aan hebt s6 nicole
 
Hoi Sabine,

Youri had dit in het begin ook. Het is op een gegeven moment zelf overgegaan. Je zou bijvoorbeeld nog even kunnen wachten met fruit en eerst even alleen groente geven. En dan probeer je het over een weekje nog eens. De darmpjes moeten er toch nog een beetje aan wennen. Geef het gewoon een beetje tijd. Het is alleen een beetje zielig, ik weet er alles van.

Groetjes,
Maike
 
Terug
Bovenaan