Harde ontlasting

<p>Dag lady’s,</p><p>mijn zoontje van 5+2 maanden heeft sinds gisteren harde keuteltjes. Hij heeft geen pijn.. alleen hij moet erg hard persen Om het eruit te krijgen. Hij krijgt al vanaf 4 maanden oefenhapjes. Tot nu toe heeft hij peer, appel, banaan, bloemkool, brocolli, pompoen, wortel en aardappel gegeten. Het gaat allemaal wel goed alleen de laatste 2 dagen poept hij heel moeilijk wat niks voor hem is. Flesvoeding krijgt hij 5x 150 ml.  <br /><br />iemand die ervaring heeft? En weet wat ik het beste wel of niet kan geven om de ontlasting weer zacht te krijgen?</p>

Ons zoontje heeft dit ook soms (sinds hij hapjes krijgt). Niet perse gerelateerd aan wat hij dan eet want de ene keer is het na zoete aardappel en de andere keer na een fruithapje. Maargoed, ik voeg als ik dat zie iets meer water toe aan zijn fles. Hij krijgt 180+6 maar soms 190 of zelfs 200 (+6 dus). Dan is het de dag erna of diezelfde dag nog zelfs weer gewoon goed.

Als je de hapjes zelf maakt, dan kan je er wat koolzaadolie aan toevoegen. Per 100gram groente of fruit, 1 theelepel koolzaadolie. 

Bij ons was de oplossing voor harde ontlasting ook wat extra vocht! Oefenen met water drinken bijvoorbeeld, of inderdaad gewoon een beetje extra water per fles.

Onze zoon van 8 maanden heeft ook al een tijdje harde poep. Vorige week op het cb aangekaart, maar was niet erg zolang hij er geen last van had. Iets vaker water aanbieden. Hier drinkt hij al water uit een glas, maar vlgm deed ik toen ook een paar theelepeltjes water tussendoor als hij wakker was. Of iid wat extra water in de fles.

Terug
Bovenaan