harde ontlasting

Hallo!

Mijn vriendin heeft een dochter van zo'n 10 weekjes oud.
Sinds enkele weken heeft de kleine meid erg veel problemen met poepen.
Haar moeder geeft haar al extra veel water in de fles en ze krijgt een bepaald soort Comfort-voeding die ook zou moeten helpen bij verstopping.
Wanneer de kleine weer eens flink huilt omdat "het" niet lukt houdt haar moeder de beentjes goed "opgevouwen".
Ook dit helpt maar matig.
Wie heeft er nog tips?

Alvast bedankt!
 
Hallo
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
Mijn zoontje is nu 1 jaar en nou pas gaat het wat beter omdat hij elke dag vers fruit krijgt maar ja dat kan je zo'n kleintje nog niet geven. Ik moest toen eerst wat olie in de fles doen wat mij helaas niet goed is bevallen. Toen kreeg ik van de dokter lactuose. Dit hielp in het begin wel een beetje,maar later weer niet. Ik heb hier ook erg lang mee gezeten. Dus verder weet ik ook niet echt wat je eraan moet doen. Misschien dat je er toch een beetje wat aan hebt. En ik zou als ze een half jaar is geen potjes fruit geven maar gewoon verse fruit pureren. helpt echt.
Groetjes Bianca
 
hallo
Onze dochter heeft er ook een periode veel last van gehad, erg vervelend is dat he..Ze kreeg toen nog nutriton, johannesbroodpitmeel, toen dat uit de fles was waren de grootste problemen ook over, bij sommige kinderen veroorzaakt dat verstopping. Verder hielp bij haar nog wel eens extra vaseline om haar poepgaatje smeren, dan "geleidt"het wat makkelijker, extra water hebben wij ook geprobeerd, en als ze echt veel pijn had gebruikten wij de thermometer (weer met wat vaseline), dan de beentjes omhoog en dan lukte het vaak ook nog wel. Toch ligt het echter vaak aan verkeerde voeding... Sterkte en laat eens horen hoe het opgelost is
groetjes
 
Terug
Bovenaan