harde ontlasting

mijn dochter van 7 weken heeft sinds een paar dagen last van harde ontlasting. Ik geef volledige borstvoeding, alleen hebben wij 2 dagen geleden de avondvoeding vervangen voor flesvoeding omdat ze snachts een aantal keren wakker wordt.Ze slaapt daardoor wel beter alleen ga ik nu wel twijfelen door die ontlasting ze heeft er echt last van.
Ze moet ineens ook veel meer scheetjes laten. Voorheen poepte ze wel 3x op een dag.

Wat kan ik het beste doen?

Anita
 
onze zoon heeft half bv en half fles voeding en poept nu 1 keer in de 3 dagen maar toen hij nog heel klein was en ook 2 flessen naast Bv kreeg poepte hij soms 5 dagen niet.
Zijn ontlasting was dan niet super hard...en verder had hij er ook weinig last van.
We hebben een tijdje nutrilon omneo geprobeerd...dat ging toen wel iets beter! De voeding is wel iets dikker ..dus als je het gaat gebruiken moet je even rekening met de speen houden! (wij hadden speen 2 van avent flessen)
Succes!!!
 
Persoonlijk zou ik terug gaan naar voledig bv. Dat is het beste voor de darmpjes als ze er zo een last van heeft.

Een fles kv zegt ook niet altijd dat ze beter gaan slapen.
Als het werk is het meegenomen.

Ik weet niet hoevaak ze komt maar om de 3 uur is wel "normaal" Door s nachts te drinken word de productie extra en beter gestimuleerd.

Nogmaals dit is wat ik zelf zou doen.

groetjes
 
hallo Anita,

Mijn zoontje heeft eerst ook bv gehad en toen ik over stapte op flesvoeding, kreeg hij ook last van zijn ontlasting, op het bureau hebben ze mij toen de tip gegeven om de voeding klaar te maken met 10cc. meer water of 1 keer per dag een klein!! druppeltje slaolie in de fles te doen en bij ons werkte het water al!! ik zou het gewoon eens proberen.

groetjes nadja
 
Halloo Anita,

Ik kreeg hetzelfde advies als Nadja van dat extra water. Houd er wel rekening mee dat je kindje dan iets meer kan spugen om dat de melk wat dunner is. Ook is het een kwestie van wennen. Mijn zoontje heeft er twee weken moeite mee gehad en daarna ging het heel goed.

Succes.
 
Hallo Anita,
Net als Joyce zou ik terug gaan naar volledige bv. Werd je dochter wakker omdat ze voeding wilde of had het een andere reden? Volgens mij is het heel normaal dat een kind van 7 weken 's nachts nog wil drinken. Mijn zoontje is 2 maanden en komt 's nachts ook nog 1 of als ik pech heb 2 keer voor BV
Succes ermee!
Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan