harde ontlasting

Hai,

Ons zoontje van 7 weken heeft nogal last van zijn ontlasting. Hij is 5790 gram en krijgt 4x 165 + 1x 180 cc (water, wordt dus iets meer met voeding erbij) Hij heeft last van obstipatie, er zit steeds een dikke, harde keutel (sorry, beetje onsmakelijk misschien) voor en de rest is wel zacht, maar hij krijgt het er niet zelf uit. We helpen wel eens met onze pink en vaseline (op advies van het c.b.). Dat werkt meestal wel, maar daarna is het weer hard, hij poept de laatste dagen niet meer uit zichzelf. We geven Nutrilon 1 (omneo kon hij niet tegen) en daar doen we johannesbroodpitmeel doorheen, dat ging eerst goed, maar de laaste paar dagen niet meer. We hebben nu gisteren maiskiemolie gehaald, wie heeft hier ervaring mee???? We doen ook al steeds 10 cc extra water in het flesje. Ik vind het wel zielig, hij heeft er echt veel last van. Gaat dit na 12 weken over? Ik hoop het zo! Hij krijgt om 22.30 zijn laatste fles en om 6.30 zijn eerste, maar hij wordt de laatste paar nachten al om 4.30 wakker van de krampen, hij is dan steeds aan het kreunen, zo zielig!! Wie heeft tips??? Alvast bedankt! Groetjes Truus
 
Volgens mij moet mailskiemolie zeker verlichting geven. Gebruik je nutrilon of friso? Nutrilon is vetter en friso ietwat dunner. Daarom gaf het cb de voorkeur voor mijn zoon aan friso.
 
Wij moeten zelf altijd meer drinken als we last van obstipatie hebben. Misschien kun je tussendoor wat afgekoeld gekookt water geven in de fles. Ik gebruik zelf voor de baby Friso 1 normaal en Friso 1 extra voor hongerige baby's. En soms tussendoor wat water.
Groetjes Mieke.
 
Hoi truus,

als je zoontje niet tegen omneo kan, kun je ook nog friso(lac) comfort geven. dit is een voeding speciaal tegen darmkrampjes en obstipatie. dit moet je wel even overleggen op het cb en zeker een week gebruiken als je duidelijk verschil wil merken. als ook deze voeding niet werkt (en het extra water etc) en de harde ontlasting blijft kun je (op aanraden van je huisarts of het cb) misschien wat lactulose gaan gebruiken.

succes ermee!

groetjes, Karlijn
 
Alli Jet is nu 17 weken en heeft ook een heel gevoelig spijsverteringsstelsel.
Wij hadden exact dezelfde problemen.
ik snap dus precies hoe machteloos en opgefokt je je nu voelt.
we hebben echt alles geprobeerd.
en op gegeven moment kon ze toch ook niet meer zelfstandig de poep eruit krijgen.
we zijn overgestapt van nutrilon hypo allergeen naar omneo.
dat scheelde.
het kan dus echt aan de poedersoort liggen.
en...
we hebben echt alles geprobeerd en alles werkte heel kort.
maar toch braaf alles een kans van een week (of meer) gegeven.
daarna, bij een week of 12 zijn we met alle hulpmiddelen gestopt.
gewoon eten geven volgens strak schema met geen extra water.
eerste fles om 6.30 en laatste fles om 22.30
ze sliep door en buik kwam langzaam tot rust.
ik heb huilend rondgelopen hoor.
want de eerste paar dagen had ze pijn.
maar we hadden een duidelijke afspraak: wordt het na 3 dagen niet beter, dan acuut naar een kinderarts en tot die tijd gewoon weer een thermometer met zalf.
gelukkig ging het goed.
het blijft een heel gevoelig buikje.
maar ze poept zelfstandig en is blije baby.
advies?
ga met partner eens rustig zitten en praat uitvoerig over wat jullie al hebben geprobeerd en wat nu.
ga op je intuitie af.
die klopt!
succes
 
mijn zoon had hetzelfde begon met 6 weken hij is nu 12 weken.van 6 tot 11 wekwn heeft hij 2 keer gepoept ook een hele harde keutel met bloed en hij had aambeien van het persen.zelfs gesprongen haarvaten in zn ogen.toen ben ik naar de kinderarts geweest omdat hij ook ging spugen.hij moest opgenomen worden en heeft een clisma gehad.nu is hij thuis en krijgt froso comfor(voor hij naar het ziekenhuis moest kreeg hij omneo werd alleen maar erger)als advies kregen we in het ziekenhuis over gaan met een a twee voedingen per dag op vast voeding hij mag nu met 12 weken alles wat ze normaal met 4 maanden pas mogen en het gaat geweldig 2 tot 3 poepluiers per dag zonder het hele uren krijsen. hij vind ook alle potjes eerste hapje lekker dus hij eet veeel meet dan voor hij het ziekenhuis in ging(met 9 weken dronk hij 6 voedningen van 60 en liet hij vaak 40 cc staan en kotst hij heel veel uit


nu gaat alles prima en hij is veel vrolijker

groeten chariska
 
hoi truus
ik heb dit probleem ook gehad met mijn zoontje,dus heb ik een hele poos roosvisee laxo gebruikt. bij iedere fles gingen er 3 druppeltjes van in en het hielp. alleen mag je dat niet te lang gebruiken omdat de darmpjes dan kunnen verslappen en ben ik over gestapt op omneo 1 en dat heeft bij hem wel geholpen.zielig is dat he. maar ik had zelf zoiets van als die laxo helpt dan blijf ik het gebruiken tot er wat anders is wat helpt.maar dat moet je zelf weten veel succes groetjes renate
 
Terug
Bovenaan