harde ontlasting

Hoi Dames,

Even een vraagje. Onze dochter van 4 weken (4 weken te vroeg geboren) heeft erg last van krampjes en harde ontlasting. Nu zijn wij woensdag overgestapt van Friso normaal naar comfort in de hoop dat de ontlasting dunner en beter op gang ging komen en dat de krampjes zouden afnemen maar helaas niet is minder waar. Hebben jullie nog advies voor een nieuwbakken moeder.

gr karin
 
Hoi Karin,
Mijn kindje heeft hetzelfde gehad, maar had wel baat bij Friso comfort. Ik kreeg zelf de tip om mineraalwater te gebruiken ipv (gekookt) leidingwater. Dat hoef je dan niet eerst te koken. Gewoon bar-le-duc schijnt prima te zijn. Bij mij heeft het gewerkt; hopelijk lukt het bij jou ook! Succes, Marijke
 
Hoi Karin,
Wat vervellend dat je dochter er zo last van heeft.
Ik heb zelf venkel thee gebruikt je kan ook cinebaby gebruiken is bij de drogist te koop.
Tegen harde ontlastijg kan je je kindje ook wat extra lauw water geven of de fles voeding wat dunner maken.
Harde ontlasing is meestal een gevolg van te weing vocht.
Onze dochter was 6 weken te vroeg geboren. Maar is nu een vrolijke dochter van 8 maanden.
Veel suuces en als je het niet vertrouwd gewoon de wijkverpleegkundige bellen zij wetten ook genoeg tips.
Janke
 
Terug
Bovenaan