harde ontlasting

Hallo Dames,

Even een vraagje van een nieuwbakken moeder. Onze dochter van 4 weken (4 weken te vroeg geboren) heeft erg last van krampjes en harde ontlasting. Nu zijn we sinds woensdag overgespapt van Friso normaal naar comfort in de hoop dat de ontlasting makkelijker zou komen en de krampjes minder zouden worden, maar niets is minder waar. De ontlasting komt nog steeds onregelmatig en is alleen maar harder geworden.
Hebben jullie nog tips voor deze iet wat ongeduldige nieuwbakken moeder.

gr karin
 
Hoi Karin,
Mijn dochtertje is 6 weken en ik ben ook overgestapt omdat ze een heel onregelmatige ontlasting had en veel last van krampjes had. De ontlasting komt nu wel regelmatig, wat je kan doen tegen harde ontlasting is 10cc water extra in de fles te doen dan is de ontlasting ook niet meer zo hard. Tegen krampjes heb ik cinababy gehaald want die comfort helpt daar niet tegen bij mijn dochtertje. Je moet wel rekenen dat het wel een week kan duren voordat je dochter aan de voeding gewend is en misschien duurt het wel iets langer.
Veel succes!
Groetjes Daantje
 
Onze zoon heeft er ook altijd veel problemen mee gehad.
Iets wat jou misschien kan helpen is om meer water in elke fles te doen.
Ik hoop dat het snel beter gaat!
Groetjes Gerda
 
Een babietje moet wel kunnen wennen aan een bepaalde voeding, stap daarom liever niet meteen over naar een ander soort en wil je dat wel doen, doe dat dan in overleg met het consultatiebureau. Rond de 6 weken hebben babietjes een piek op darmkrampjesgebied, daarna wordt het minder. Het is heel vervelend en zielig om te zien, maar het gaat echt over. Als de ontlasting hard blijft, doe dan 10 cc extra water in de fles. Heb je al cinababy geprobeerd van VSM, dat is speciaal voor darmkrampjes. Sterkte.
 
maak je het wel goed klaar? het moet met kokend water klaargemaakt worden en dan in de gootsteen afkoelen in koud water. wel papspeen gebruiken, want de voeding is dikker.
 

Wij hebben ons zoontje ook eerst extra water in de fles gedaan maar dat hielp bij hem niet. Toen kreeg ik een hele goeie tip van een vriendin.

1 klein theelepeltje slaolie in de voeding gegeven. dit 3 flessen per dag.

En nu is de ontlasting oke.
Hou het niet te lang aan met de slaolie want,anders worden de darmpjes lui.

 
Hoi Karin,

Mijn dochtertje is 9 weken oud en in het begin heel veel last van harde ontlasting, toen overgestapt naar de Frisolac comfort, echter ook zonder resultaat, het werd alleen maar erger. Na een tip overgestapt op Nutrilon 1 maar dan in de kant en klare pakken, het kost wat, maar binnen twee dagen had onze dochter echte borstvoeding ontlasting en sindsdien geen problemen meer. Als ze drie maanden is gaan we gewoon over op de poeder Nutrilon 1, maar voorlopig doet ze het heel goed op de kant en klare pakken. Succes ermee!Groeten, Debbie
 
Terug
Bovenaan