Harde ontlasting

Mijn zoon van 7 maanden heeft echt last van harde ontlasting en de daarbij behorende buikpijn. Wie heeft er tips voor dit probleem. P.s. hij krijgt sowieso geen rijst of rijstproducten en voeding waar banaan in zit. Voor de rest krijgt hij opvolgmelk/pap en fruit en groente en af en toe een flesje water. Het probleem zit in de familie want ik heb zelf ook al mijn hele leven last. Ik neem nu zelf iedere ochtend een yakult light en sinds ik dit gebruik heb ik nergens meer last van, maar een baby kun je geen Yakult geven! Wie helpt mij? Dank je wel!
 
Hoi Martine,

Gebruik je gewone opvolgmelk?? Ik gebruik nl Friso en daar de Comfort van dat is een speciale opvolgmelk voor spugen, verstopping ed...En dat werkt erg goed. Mijn dochter had ook ook hele harde ontlasting ik moets het er uithalen met de thermometer en olie en dan was het brullen geblazen natuurlijk...En toen ben ik Comfort van Friso gaan gebruiken en het gaat perfect nu.
 
Hoi Martine,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn dochtertje. Zij kreeg Nutrilon, ik ben toen overgestapt op de Omneo van Nutricia en ben haar ook roosvicee laxo gaan geven. Dit heeft geholpen, ze heeft nog steeds wel harde ontlasting, maar het doet haar geen pijn meer.
Succes en hopelijk heb je er wat aan, groetjes!
 
mijn zoontje had er ook erg last van is toen aleens aan de lactulose geweest (dokters recept) maar hem helpt kiwi door de fruithap erg goed misschien helpt het ook voor jou
 
Mijn ervaringen met de pap van het merk Molenaar zijn heel goed. Het CB was er eerst op tegen, zou te zwaar zijn. Maar een vrolijk kind zonder pijn daar knapt het kind en de moeder echt van op !
 
mijn dochtertje is nu 6 weken en had het ook heel erg en haalde het ook met e termometer eruit maar ben naar de dokter gegaan en heb idd lactulose gehad en dat helpt echt gelijk

Groetjes Daniella
 
Hoi hoi,
Ik geef mijn dochtertje iom chiropractor (en met medeweten van CB) pro-biotica dit zijn goede darmbacterieen die ook in Yakult zitten ik koop het bij apotheek of reform zaak (Orthiflor junior van merk Orthica) er zijn meerdere merken verkrijgbaar hoor maar deze bevalt ons prima (is trouwens ook voor volwassenen verkrijgbaar) Hoop dat je er iets aan hebt, je kan gewoon een klein schepje 1x per dag in de fles oplossen
groetjes Irene
 
Terug
Bovenaan