harde ontlasting!

Hallo allemaal!

mijn dochtertje is nu bijna 9 maanden en ze poept vaak 3 x per dag maar echt een keutel een harde knikker (sorry voor de details) normaal zouden ze toch dunne ontlasting moeten hebben zelf gebruik ik kruidvat opvolgmelk heb voorheen altijd nutrilon gebruikt en toen had ze het ook al.
geef gewoon fruit al geen banaan meer S'morgens krijgt ze pap s'middags een boterham met jam/smeerkaas of leverpastei en 210cc opvolgmelk en sávonds eet ze met de pot mee tenzij we wat pittigs eten dan krjgt ze gewoon een potje. ik gebruik altijd bruin brood en geef haar soms wat peperkoek want daar zitten veel vezels in.
ze moet ook heel erg drukken voor die kleine keutels!
weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

bedankt alvast
 

normaal hebben baby`s dat eerder mijn zoontjuh 2 maanden 10 dagen

ik doe altij wat extra water in de fles heeft sinds een maand geen last meer van

mischien een tip     anders heeft rosvicee ook   laxo dat helpt ook goed

gr desiree en bryan 03-10-2005
 
Hoi mama van tara,
Onze dochter, nu 14 maanden, heeft ook altijd al last gehad van harde ontlasting. Een tijdje heb ik lactulosesiroop gebruikt, maar dat is allemaal maar tijdelijk. Wat ook erg goed helpt is kiwi laten eten. Ze is al 9 maanden dus zou ze dit al kunnen eten. Probeer eerst een halve. Het kan misschien wel een dagje duren voordat haar ontlasting dunner wordt, maar het helpt wel. Ik zou het om de dag geven. Als je het altijd geeft heb je kans dat ze diarree krijgt en dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Daantje mv Michelle
 
hoi,

mijn dochter is ook 9 maanden en poept ook meerdere keren per dag een harde keutel.
soms ook allemaal kleine keutels.....

volgens mij heeft ze er geen last van alhoewel ze wel vaak vreselijk zit te persen.
ik probeer haar wat meer sap tussendoor te geven.

groetjes Carli
 
Hoi,

Mijn tip is ook al eerder genoemd maar voor ons de enige effectieve. Als je een fles met 150 water maakt, 10 ml extra erin doen. Daarnaast geen pap, dat leek ook mee te werken. Vanaf dat moment geen harde ontlasting meer te bekennen.
Succes.
 
Dat extra water in de fles helpt bij ons ook geweldig. Daarnaast krijgt hij door zijn yoghurt het sap van een uitgeperste sinaasappel. Sinds we dat zijn gaan doen, is zijn ontlasting weer normaal en hoeft hij ook niet meer zo hard te drukken. Daarnaast vind hij het ook nog eens heel lekker en is het ook erg gezond natuurlijk. Misschien het proberen waard. gr. Cato
 
Hallo,

Mijn dochter had ook van die knikkers (eerder stuiterballen) en toen kreeg ik van het cb de tip om haar eenmaal per dag een flinke theelepel zonnebloemolie te geven.
Dat maakt de ontlasting een stuk "smeuiger".
En bij mijn dochter heeft het inderdaad geholpen, na twee dagen, weer gewone ontlasting.
Wil je kindje het niet zo doorslikken mag je het door de fruithap of flesje mengen.

Succes,

Liefs Petra
 
Hallo!

Ioannis (10mnd.) heeft zeker 2mnd. harde poep. Poepen is nog steeds een drama. Het begint met een gil, rood worden persen en huilen. Op z'n langst 3kwartier het snelst bijna 5 min.  Maar vandaag en gister niet meer (afkloppen) We hebben echt alles geprobeerd. Alle raad van iedereen opgevolgd. We wonen in griekenland, geen cb maar kinderarts. Kamillethee, meer fruit, geen banaan, appel, wel kiwi, pruimen, peer met schil. Olijfolie, andere olie. Uiteindelijk geloof ik zelf dat hij niet genoeg drinkt. 'S ochtends en 's avonds bv en tussendoor water/kamillethee. Nu krijgt hij overdags ook opvolgmelk en loop ik de hele dag achter hem aan met de fles. Komt het daardoor dat het beter gaat? We zijn een maand in Ned. geweest en (nix geholpen) roosvicee lax, kruidvat speciale opvolgmelk....
Ik hoop dat z'n poepie zacht blijft, en die van alle kindjes!  
 
Terug
Bovenaan