harde ontlasting

hoi ik heb een tweeling van 9 weken, ik heb ze de eerste 6 weken borstvoeding gegeven,en daarna rustig over gegaan op flesvoeding (nutrilon standaard) maar ze kregen erg last van harde ontlasting en moesten echt moeite doen om te poepen, nu geef ik ze nutrilon omneo (voeding voor harde ontlasting) dat krijgen ze nu ongeveer 1,1/2 week, maar zie nog geen verbetering. ik heb echt met ze te doen, wie heeft dit ook mee gemaakt,of heeft er iemand tips.en hoelang duurt het voordat dat helpt. alvast bedankt gr ninke

hoi,

ook ons dochtertje had er in het begin last van,ons is toen geadviseerd om de flessen te verdunnen met 10cc water extra.er zijn ook druppels verkrijgbaar (van vsm) die ontlastin zachter maken,ook wij hebben die gegeven.
al   met al heeft het bij ons denk ik bijna 2,5 week geduurd voordat er verandering in kwam en het wat soepeler ging.
succes,en sterkte ,het is geen pretje om je kindjes zo te zien he?!

groetjes corien

Hoi Ninke,

Felina had ook erg veel moeite met haar ontlasting.
Op aanraden van het cb zijn we toen bij elke voeding 10cc extra water in de fles gaan doen.
Ik mocht Felina ook af en toe 20cc gekookt afgekoeld water geven.
Wij hebben ook die druppels van vsm (kidnicol heet het geloof ik) gebruikt, dit werkte erg goed.
Een druppeltje olijfolie in de voeding schijnt ook te helpen.

Het is erg he om je kindje zo te zien???

Groetjes,
Marjolein

Hoi,
Mijn kinderen hebben het allebei gehad, erg moeizaam poepen...
Bij de oudste heb ik van de kinderarts ,waar ik toen bij was ,importal-drank gekregen (zelfde als lactulose siroop) Je zou dit met je huisarts kunnen overleggen, dan krijg je het vergoed.
Bij de jongste deed ik 1x per dag een theelepel zonnebloem-olie in de fles, daar ging het al wat beter op. Maar nu eet ze sinds kort vast voedsel en voor haar is dit de oplossing.
Ze vindt het heerlijk....en ze poept als de beste..

Maar het is wel zo dat de darmpjes van babies ong 2a3 weken moeten wennen aan andere voeding, (ook aan een andere speen/fles)

Misschien nog ff geduld hebben

Gr Door1

Terug
Bovenaan